یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » آغاز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

۲۵ گروه نمایشی شرکت دارند

آغاز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

0
کد خبر: 1351

آغاز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

شهردار مریوان در آئین آغاز بکار جشنواره اظهار امیدواری کرد جشنواره تئاتر خیابانی مریوان زمینه رشد و توسعه صنعت گردشگری را در این شهر بیش از پیش فراهم کند.
شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان عصر سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان گروه‌های نمایشی و مردم علاقه‌مند، در پارک شانو مریوان آغاز به کار کرد.
کارناوال شادی با تلفیقی از موسیقی و نمایش آغازگر این جشنواره بود.
نوجوانان دوچرخه‌سوار شهر مریوان نیز در این کارناوال با پرچم‌های جشنواره، کارناوال را همراهی می‌کردند و حضور مردم مریوان در پیاده‌روها شور و اشتیاق این کارناوال را دو چندان کرد.
عصر سه‌شنبه در پارک شانو همه آمده بودند تا حضور گروه‌های نمایشی را خوش آمد بگویند و باز هم بعد از چند سال کرونایی شاهد برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی باشند.
شهردار مریوان عصر سه‌شنبه در آئین آغاز بکار این جشنواره در پارک شانو اظهار کرد: در مهر ۱۴۰۲ در ماه ربیع‌الاول شاهد برگزاری این جشنواره مردمی هستیم.
سامان سعیدی گفت: مردم در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی این شهر ما را همواره یاری کرده‌اند و ما هم سعی می‌کنیم خدمتگزاران خوبی در ارائه خدمت به مردم باشیم.
وی با اشاره به ظرفیت گردشگری در مریوان اظهار امیدواری کرد جشنواره تئاتر خیابانی مریوان زمینه رشد و توسعه این صنعت را بیش از پیش فراهم کند.

تئاتر خیابانی مریوان از مصادیق و مظاهر فرهنگی کردستان است
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان هم با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی مریوان از مصادیق و مظاهر فرهنگی استان کردستان است گفت: کردستان به عنوان سرزمین فرهنگ و هنر شناخته شده است و مردم هنردوست این استان و امروز خوشحالیم که در این جشنواره بعد از چند سال وقفه به دلیل کرونا در خدمت هنرمندانی از سراسر کشور هستیم.
مهدی رمضانی افزود: زبان هنر زبانی نافذ و گیرا و همه پسند است و با تئاتر نیازمندی‌های جامعه را می‌توانیم منتقل کنیم. با زبان هنر است که می‌توانیم بسیاری از موضوعات جامعه را مطالبه کنیم و این جشن و جشنواره شرایط و بستری برای شاد بودن مردم است.

۲۱۵ اثر به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد و توسط هیئت داوران بخش‌های مختلف در مجموع ۳۸ اثر تائید شد که در بازه زمانی برگزاری این جشنواره از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه به نمایش در می‌آید.

رضا فیاضی، افشین خدری، امیرحسین شفیعی، محمود رضا رحیمی، بهمن صادق حسنی و بهروز غریب‌پور داوران این دوره از جشنواره هستند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید