شنبه، 15 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » مریوان در تدارک جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار

گفت‌وگو با فرید نیکخواه دبیر جشنواره؛

مریوان در تدارک جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار

0
کد خبر: 1191

مریوان در تدارک جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار

دبیر جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار موضوع فیلم‌های منتخب این جشنواره را در حوزه آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر نمایش عمومی در پارک شانو، برخی از فیلم‌ها به تناسب موضوع در سینما زریبار و برای زندانیان نیز در کانون اصلاح و تربیت شهرستان مریوان نمایش داده خواهند شد.
خبرنگار: هژیر الله‌مرادی
برای نخستین بار موسسه سینمایی نیما فیلم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار را در مریوان برگزار می‌کند.
دبیر جشنواره و مدیر مؤسسه سینمایی نیما فیلم به خبرنگار روژان گفت: 77فیلم مستند و داستانی کوتاه شامل 35 فیلم در بخش داستانی و 38 فیلم بخش مستند  و 4 فیلم به صورت مهمان از اقلیم کردستان عراق از 18 لغایت 21 تیرماه در طول برگزاری جشنواره در فضای باز پارک شانوی شهر مریوان اکران می‌شود.
فرید نیک‌خواه، موضوع فیلم‌های منتخب را در حوزه آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست عنوان کرد و اظهارداشت: علاوه بر نمایش عمومی در پارک شانو، برخی از فیلم‌ها به تناسب موضوع در سینما زریبار و برای زندانیان نیز در کانون اصلاح و تربیت شهرستان مریوان نمایش داده خواهند شد.
مدیر مؤسسه سینمایی نیما فیلم، برگزاری جشنواره فیلم زریبار را فرصت مناسبی برای معرفی شهر توریستی مریوان دانست و ضمن دعوت از مردم شهر مریوان برای دیدن فیلم‌های این جشنواره از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین همکاری فرمانداری، شهرداری، بهزیستی و شورای اسلامی شهر مریوان برای یرگزاری این جشنواره قدردانی کرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: حضور سه روزه فیلم‌سان و کارگردانان از سراسر کشور در این جشنواره فرصت دیگری برای این هنرمندان فراهم می‌کند تا با طبیعت و فرهنگ غنی مردم مریوان بیشتر آشنا شوند و در آثار بعدی خود این زیبایی‌ها را به تصویر بکشند.
وی برگزاری دو ورک‌شاپ با حضور سینماگران مطرح کشور را از برنامه‌های جانبی جشنواره دانست و گفت: در این نشست‌ها فیلم‌های نمایش داده شده با حضور کارگردانان نقد و بررسی می‌شود.
دبیر جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار با اشاره به تاثیر فیلم کوتاه در مخاطبین به ویژه جوانان اظهار امیدواری کرد این جشنواره مقدمه‌ای برای آشنایی بیشتر فیلم‌سازان با گنجینه محیط زیست و حیات زاگرس باشد.
وی خواستار حمایت مسئولان استان برای ثبت جشنواره در تقویم ملی و برگزاری سالانه آن در شهر مریوان شد.
گفتنی است مراسم اختتامیه این جشنواره ساعت 10:30صبح روز چهارشنبه 21 تیرماه در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری مریوان برگزار می‌شود.
خبرنگار: هژیر الله‌مرادی      


تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید