سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » کارکرد شرکت‌های دانش‌بنیان رشد شاخص‌های توسعه است

رئیس پارک علم و فناوری کردستان:

کارکرد شرکت‌های دانش‌بنیان رشد شاخص‌های توسعه است

0
کد خبر: 1286

کارکرد شرکت‌های دانش‌بنیان رشد شاخص‌های توسعه است

سعی کرده‌ایم شرکت‌هایی که در پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند را به صورت ویژه و با توجه به جنس فعالیت مورد حمایت قرار دهیم.
رئیس پارک علم و فناوری کردستان با اعلام اینکه کارکرد اصلی و ماموریت شرکت‌های دانش‌بنیان کمک به رشد شاخص‌های توسعه است گفت: در حال حاضر بیش از 160 شرکت و واحد فناورانه در کردستان ثبت شده‌اند که نوع فعالیت 70 شرکت آن، دانش‌بنیان است.
بابک سوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عرصه اقتصاد یک عرصه پررقابت با نیازهای خاص است؛ اگر کسی وارد عرصه اقتصاد شود ولی دانش لازم را نداشته باشد ورود او به این عرصه خروجی نخواهد داشت.
رئیس پارک علم و فناوری کردستان افزود: اقتصاد ایران بیشتر بر خودکفایی به ویژه در حوزه‌های کشاورزی و دامداری و اقتصادهای خرد و شبه صنعتی بوده و از دهه 1300 وارد یک تحول و تنوع دیگر شد.
وی با اشاره به اینکه اعمال تحریم‌ها موجب شد در سال 1400 فروش صادرات غیر نفتی از نفت پیشی بگیرد گفت: چند سالی است مسائل اقتصادی توسط اقتصاددانان مورد توجه قرار گرفته و علائم اقتصادی ما طی سال گذشته روند رو به رشدی را طی کرده اما برخی مشکلات حل نشده است.
وی عنوان کرد: توجه به اقتصاد دانایی‌محور نیاز به تلاش مضاعف و حضور بیشتر بخش خصوصی دارد و اینکه علم و دانش را در عرصه علوم اقتصادی وارد کنیم تا این ظرفیت به جامعه معرفی شود.
وی با بیان اینکه قانون جهش دانش‌بنیان در همین راستا در 20 ماه تدوین شد و اختیارات ویژه‌ای در قالب این قانون به پارک‌های علم و فناوری داده است، گفت: پارک‌های علم و فناوری از همان امکانات و تسهیلات برخوردار هستند معافیت‌های مالیاتی استقرار در این قانون دیده شده است.
سوری عنوان کرد: پارک‌های علم و فناوری در همین راستا در  استان‌ها برای فراهم کردن زمینه و تا حدی حمایت از حوزه دانش بنیان هر استان تشکیل شدند.
وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری کردستان از سال 92 به صورت رسمی شروع به کار کرده و یک روند رو به رشد و قابل قبولی داشته است اگر چه در قیاس با سایر پارک‌ها نقاط قوت و ضعفی داشته است.
رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: در حال حاضر بیش از 160 شرکت و واحد فناورانه در پارک استان مستقر هستند که تعدادی از این واحدهای فناور محصولات خدماتی و تعدادی هم محصول مشخص و قابل عرضه در بازار تولید می‌کنند و تعدادی هم در شرکت شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.
به گفته وی، تعداد واحدها و شرکت‌های فناورانه در استان افت و خیزهایی دارد و تقریبا در 5 شهرستان استان مرکز رشد فعال است.
سوری اذعان کرد: 70 شرکت از شرکت‌های موجود در پارک علم و فناوری استان کردستان، دانش‌بنیان هستند و استانداردهای لازم را کسب کرده و گواهی دانش‌بنیان دارند و از امتیازات و تسهیلات بیشتری بهرمند خواهند شد.
وی گفت: شاخص‌ها به صورت کمی تعریف و برنامه راهبردی تبیین شده است، سعی کرده‌ایم شرکت‌هایی که در پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند را به صورت ویژه و با توجه به جنس فعالیت مورد حمایت قرار دهیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان اضافه کرد: اقدامات خوبی انجام شده اما در برخی حوزه‌ها نیاز به ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داریم.
وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی در استان خیلی جای کار داریم گفت: در این حوزه‌ها با وجود ظرفیت و پتانسیل استان شرکت‌های دانش‌بنیان به اندازه کافی تشکیل نشده و نیاز به کار و تلاش بیشتر دارد.
دسته بندی: اخبار / اقتصادی / کردستان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید