جمعه، 7 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » صدای استاندار هم درآمد!

بانک‌ها صدای هیچ کس را نمی‌شنوند

صدای استاندار هم درآمد!

1
کد خبر: 1127

صدای استاندار هم درآمد!

بعد از آنکه وزیر اقتصاد در سفر به کردستان به کنایه دستگاه‌های اجرایی را مانع توسعه این استان اعلام کرد امروز استاندار نیز عملکرد دستگاه‌های دولتی به ویژه بانک‌ها را به باد انتقاد گرفت و خواستار جدیت در تحقق مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان شد.
سلیمان الله‌مرادی: بعد از آنکه وزیر اقتصاد در سفر به کردستان به کنایه دستگاه‌های اجرایی را مانع توسعه این استان اعلام کرد امروز استاندار نیز عملکرد دستگاه‌های دولتی به ویژه بانک‌ها را به باد انتقاد گرفت و خواستار جدیت در تحقق مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان شد.
اگرچه استاندار کردستان را همه به عنوان فردی آرام می‌شناسند که به ندرت از کوره خارج می‌شود اما درهم‌ریختگی و آشفتگی در برخی ادارات این روزها به حدی آشکار است و داد همه را درآورده است که استاندار جوانِ آرامِ اخلاق‌مدار هم نمی‌تواند ساده از کنار آن بگذرد به ویژه آنکه کنایه‌های وزیر اقتصاد هنوز بر شانه‌هایش سنگینی می‌کند.
خبرگزاری دولتی امروز در خبری تحت عنوان «انتقاد استاندار کردستان از عملکرد بانک‌های استان» نوشت: اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری با محوریت حوزه اقتصادی در سنندج اظهار کرد: درصد تحقق مصوبات سفر رییس جمهور به کردستان پایین و غیر قابل قبول است و بانک‌ها باید این رقم را به سرعت افزایش دهند.
وی با بیان اینکه پرداخت ۱۰ یا ۲۰ درصدی اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به استان زیبنده نیست، ادامه داد: اگر طرحی به هر دلیلی شدنی نیست، تعیین تکلیف شود و جایگزین آن مشخص و اعلام گردد.
استاندار کردستان بر لزوم پیگیری دستگاه‌ها برای پرداخت اعتبارات مصوب شده سفر رییس جمهور تاکید کرد و افزود: بانک‌ها با تمام توان در خدمت سرمایه‌گذار و تولید کننده باشند.
زارعی‌کوشا یادآور شد: اگر تولید کننده یا سرمایه‌گذار اهلیت ندارد و نمی تواند طرح خود را عملی کند و منالع مالی را معطل می‌کند، حذف شود و سرمایه‌گذار جدید و باانگیزه جایگزین شود.
وی گفت: طرح‌هایی که به هر دلیلی قابلیت اجرایی ندارد، احصا شود تا بتوانیم طرح‌های جایگزین را که قابل تحقق است به دفتر ریاست جمهوری معرفی و اعلام کنیم که در ردیف مصوبات قرار گیرد.
استاندار کردستان همچنین خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ شد و اضافه کرد: فرصت کمی برای پرداخت این تسهیلات وجود دارد؛ بنابراین بانک‌ها جدی‌تر عمل کنند.
زارعی کوشا از معاونت اقتصادی خود خواست پیگیر مصوبات سفر رییس جمهور باشد تا شاهد تحقق شعار سال رهبری باشیم.
زارعی کوشا ظرف دو سال اخیر بیشتر سخنرانی‌هایش در محافل و مجامع عمومی را به اندرز و نصایح و توصیه و تذکر اختصاص داده است امری که به نسبت سن و سال‌اش به دلیل فرهنگ سنتی کردستان شاید از طرف قاطبه مردم پذیرفته نشود. مردم از مدیر ارشد استان کار عملی و اجرایی می‌خواهند. بهتر است این نصایح اخلاقی به بزرگرترها ازجمله امامان جمعه موکول شود.
در دو سال گذشته از طرف رسانه‌های مستقل و مردمی توصیه‌های بسیاری بر ضرورت چابک‌سازی نظام اجرایی متناسب با دیدگاه‌های رئیس جمهور مطرح شد ولی متاسفانه کمتر بدان اهمیت داده شد. به هر حال ما منتظر هستیم تذکر این‌بار آقای استاندار به روسای دستگاه‌های اجرایی و کنایه تلخ وزیر اقتصاد به ثمر بنشیند و برخی مدیران استان به خودآیند و گشایشی در معیشت و گذران زندگی مردم ایجاد کنند.
هرچند بسیاری از آگاهان معتقدند ریشه اعتراضات و نارضایتی‌ها تنها گرانی نیست و نگاه از بالا به پایین نسبت به ارباب رجوع در ادارات دولتی و به ویژه نادیده گرفتن هویت‌های فرهنگی و عدالت در به‌کارگیری نیروهای شایسته بومی منطقه بخش بزرگی از مطالبات مردم است که همواره نادیده گرفته شده است.
کلید واژه ها:
زارعی کوشا
تبلیغ

نظرات

  1. User Avatar
    • رشید احمدی
    • در تاریخ : 7 خرداد 1402 21:58
    کدام معاونت اقتصادی؟ همونی که دانشگاهه و گفته علاقه ای به معاونت اقتصادی نداره؟
    • 1

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید