شنبه، 8 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » مهمترین مانع پیشرفت استان دستگاەهای اجرایی هستند

حرف حساب وزیر اقتصاد و دارایی در جمع فعالان اقتصادی کردستان:

مهمترین مانع پیشرفت استان دستگاەهای اجرایی هستند

0
کد خبر: 1119

مهمترین مانع پیشرفت استان دستگاەهای اجرایی هستند

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: وی در عین حال یادآور شد: در صورت اختیار دادن به مناطق نباید آن‌ها را تنها گذاشت.
روژان‌پرس: وزیر اقتصاد و دارایی در دیدار با فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش‌خصوصی استان کردستان، از تلاش برای حذف بروکراسی اداری بە عنوان یک دستور کار قطعی و جدی دولت یاد کرد و گفت: مدیران اجرایی بە جای سنگ‌اندازی بر اصلاح امور و حذف بروکراسی تمرکز کنند.
سید احسان خاندوزی تصریح کرد: ما متولیان دستگاەهای اجرایی بە جای سنگ‌اندازی و اینکه نظم‌های فرسودە و فاسد را حفظ کنیم باید اولین وظیفە خود را در دولت تحول‌گرا بر این اساس قرار دهیم کە نظامات قدیمی ادارە کل را بە نحوی تغییر دهیم کە ریل بە شیوە گذشتە حرکت نکند و فعال اقتصادی را رقیب خود ندانیم.
خاندوزی در پاسخ به اظهارات برخی فعالان اقتصادی بە مسئلە تمرکززدایی اشارە کرد و افزود: اگر صفر تا صد تصمیمات به منطقه سپرده شود چە بسا افرادی تحت تاثیر گرایش‌ها مسیر تخصصی و کارشناسی را نادیدە بگیرند، اما باید در نظر گرفت کە اگر چارچوب مشخصی تدوین و شفافیت اداری وجود داشتە باشد واگذاری اختیارات منطقەای بسیار هم مفید است.
وی در عین حال یادآور شد: در صورت اختیار دادن به مناطق نباید آن‌ها را تنها گذاشت و باید از بازیگران ملی در کمک استان‌ها استفادە کنیم کە در صورت تنگناها و مشکلات یاری‌گر باشند.
وی بر ضرورت تدوین نقشە پیشرفت اقتصادی استان‌ تاکید کرد و گفت: خوشبختانە ما در ادارە اقتصادی استان‌ها در نقطە عطف خوبی قرار داریم و استان‌ها باید نقشە و الگوی پیشرفت اقتصادی خود را تدوین و منابع محدود خود را بر اولویت‌ها متمرکز کنند و تمرکز منابع محدود بر اولویت‌ها را هیچ‌کسی بهتر از مقامات و تولیدکنندگان نمی‌تواند مشخص کند. 
خاندوزی در سفر دو روزه خود به کردستان علاوه بر دیدار با فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش‌خصوصی از مرز باشماق و چند طرح سرمایه‌گذاری دیدن کرد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید