دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » اثر انگشت فرهنگ و هنر کورد در ادبیات ایران پر رنگ است

پیمان جبلی در جمع تعدادی از هنرمندان کردستان:

اثر انگشت فرهنگ و هنر کورد در ادبیات ایران پر رنگ است

0
کد خبر: 1074

اثر انگشت فرهنگ و هنر کورد در ادبیات ایران پر رنگ است

خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد در پایان این نشست تفاهم‌نامه تهیه فیلم‌نامه بانو «مستوره اردلان» با خانم شعله شریعتی فیلمنامه‌نویس کرد، امضا شد.
روژان‌پرس: رییس سازمان صداوسیما، با اعلام اینکه کردستان سرزمین هنرمندان و بزرگان اهل هنر است گفت: اثر انگشت فرهنگ و هنر کرد در ادبیات ایران پر رنگ است.
به گزارش روژان‌پرس، پیمان جبلی که به سنندج آمده است امروز در دیدار با جمعی از هنرمندان سنندجی، افزود: باید با ایجاد دفتر ارتباط با هنرمندان در صداوسیما این هنرمندان را شناخت و شناساند.
وی اثر انگشت فرهنگ و هنر کرد در ادبیات و فرهنگ ایرانی را پر رنگ دانست و افزود: کرد‌ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی کشورمان دارند تا جایی که به عامل وحدت در این زمینه تبدیل شده است.
رییس سازمان صداوسیما از برگزاری اولین جشنواره موسیقی اصیل محلی و بومی در کردستان خبر داد و گفت: این جشنواره به میزبانی سنندج سال آینده برگزار خواهد شد.
پیمان جبلی توجه به تاریخ معاصر و شخصیت‌های میهن‌پرست کرد و نشان دادن آداب و رسوم کردها در قالب کار‌های فاخر را مورد تاکید قرار داد.
مدیر کل صداوسیمای مرکز استان هم در این نشست گفت: کردستان از حیث غنای فرهنگی و سرمایه انسانی در حوزه هنر جزو استان‌های برخوردار است.
خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد در پایان این نشست تفاهم‌نامه تهیه فیلم‌نامه بانو «مستوره اردلان» با خانم شعله شریعتی فیلمنامه‌نویس کرد، امضا شد.
وی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: تا پایان سال سریال سنجرخان روی آنتن شبکه‌های ملی می‌رود.
سفر ئیس سازمان صداوسیما به سنندج سه روزه است و امروز  ۳۲ ایستگاه فرستنده تلویزیونی و سه ایستگاه پر قدرت رادیویی اف ام ۱۰ کیلووات را افتتاح کرد و کلنگ شهرک سینمایی «سنه‌دژ»را به زمین زد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید