دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » پیگیر حقوق پرستاران هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

پیگیر حقوق پرستاران هستیم

0
کد خبر: 1028

پیگیر حقوق پرستاران هستیم

شفاف‌سازی در روند پرداختی‌ها یکی از اصول بنیادی و از برنامه‌های قطعی دانشگاه است که در این راستا تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.
سنندج خبرنگار روژان پرس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تقدیر از تلاش کادر پرستاری، گفت: بخش عمده‌ای از بار ارائه خدمات به بیماران بر دوش پرستاران است و عملکرد این گروه، تاثیر مستقیمی بر روند درمان بیماران دارد.
دکتر عبدالملکی در دیدار با گروه پرستاری بیمارستان توحید سنندج با اشاره به اینکه، به خوبی احساسات و نیازهای پرستاران را در تحمل سختی‌ها و مشکلات شغلی درک می‌کنیم، ادامه داد: وضعیت مالی دانشگاه قبل از دی ماه ۱۴۰۰ به گونه‌ای بود که حتی حقوق آذرماه بعد از چند روز از شروع ماه دی پرداخت شد و پرداخت کارانه بیش از ۱۳ ماه تاخیر داشت.
‌وی اضافه کرد: این در حالی بود که نبرد نفسگیر با کرونا همچنان ادامه داشت؛ به گونه‌ای که حتی در تامین تجهیزات ابتدایی بیمارستان‌ها با مشکل مواجه بودیم ولی در حال حاضر با تلاش‌های جهادی کارکنان، بسیاری از این مشکلات رفع یا کاسته شده است.
عبدالملکی ضمن اشاره به خواسته‌ها و دغدغه‌های پرستاران، افزود: یک گروه از این مشکلات مانند میزان حقوق مندرج در احکام کارگزینی در حیطه اختیارات دانشگاه نیست و لازم است از سطح وزارت خانه ابلاغ شود که البته این وظیفه ما است که در جلسات با مسئولین وزارت بهداشت آنها را پیگیری و برای رفع آن تلاش کنیم که موارد زیادی از این پیگیری‌ها صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به دستورالعمل‌های وزارتی به تاثیر میزان درآمدهای دانشگاه در میزان پرداخت کارانه‌ها اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در استان کاهشی چشمگیر داشته و از حدود ۸۰ درصد به کمتر از ۴۵ درصد تنزل یافته است و این بر روی میزان کارانه‌های محاسبه شده تاثیرگذار بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: بیمارستان‌های تعدادی از استان‌های دیگر حتی ضریب اشغال تخت نزدیک به ۱۰۰ درصد دارند و این به طور قطع منجر به تفاوت میزان کارانه های پرداختی در استانهای مختلف بر می‌گردد.
عبدالملکی تاکید کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم که با پرداخت آن بحران‌های مالی دانشگاه از بین می‌رود.
وی ضمن دعوت همکاران به حفظ روحیه امنیت و آرامش، ادامه داد: در شرایط وجود و پایبندی به شفافیت، به راحتی صداها شنیده شده و امکان سواستفاده از بین می‌رود.
‌رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به برنامه‌های وزارت بهداشت و مجلس در تغییر وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی ابراز امیدواری کرد و گفت: تصویب و ابلاغ مقررات در این موارد که بلافاصله توسط دانشگاه اجرایی خواهد شد، در کاهش بسیاری از دغدغه های همکاران تاثیر به سزایی خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بخش اغلب درآمدهای دانشگاه را مربوط به حوزه درمان برشمرد و اظهار کرد: در مجموع ۱۶ بیمارستان تابعه دانشگاه در استان داریم که به جز سه بیمارستان در سنندج، بیشتر بیمارستان‌های شهرستان‌ها در وضعیت زیان ده قرار دارند.
وی گفت: در طول ۱۵ ماه گذشته و تا هفتم فروردین امسال، هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان از بدهی‌های این دانشگاه پرداخت شد و در مدت ذکر شده و با مدیریت صحیح منابع، تاخیر پرداختی‌ها از ۱۳ ماه به ۶ ماه رسید که این امر نویدبخش آینده‌ای بهتر برای دانشگاه است.
وی افزود: شفاف‌سازی در روند پرداختی‌ها یکی از اصول بنیادی و از برنامه‌های قطعی دانشگاه است که در این راستا تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.
در روزهای اخیر پرستاران مراکز درمانی استان کردستان با تجمع در مقابل ساختمان استانداری و همچنین تجمع در مقابل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به حقوق اندک خود اعتراض کردند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید