یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » کشف محموله ۵ میلیاردی مرغ فاقد مجوز در بیجار

مرغ در کردستان قاچاق می‌شود

کشف محموله ۵ میلیاردی مرغ فاقد مجوز در بیجار

0
کد خبر: 1007

کشف محموله ۵ میلیاردی مرغ فاقد مجوز در بیجار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز از حمل و انتقال غیر مجاز روزانه ۶۰ تن مرغ از استان به سایر استان‌ها خبر داد و گفت: مرغ تولیدی استان حتی به خارج کشور قاچاق می‌شود و همین امر موجب کمبود این محصول در بازار شده است.
روژان‌پرس: فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف محموله 5 میلیارد ریالی مرغ فاقد مجوز در شهرستان بیجار خبر داد.
سردار “علی آزادی” در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان بیجار ۳ خودرو حامل مرغ زنده که فاقد مجوز بودند را شناسایی و متوقف کردند.
وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از کامیون و ۲ وانت نیسان ۳ هزار و ۹۱۰ قطعه مرغ زنده و فاقد هرگونه مجوز حمل کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه خودروها توقیف و ۳ متهم با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.
در همین حال رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز از حمل و انتقال غیر مجاز روزانه ۶۰ تن مرغ از استان به سایر استان‌ها خبر داد و گفت: مرغ تولیدی استان حتی به خارج کشور قاچاق می‌شود و همین امر موجب کمبود این محصول در بازار شده است.
پیمان اسکندری به مهر گفته که کردستان به غیر از تخم‌مرغ، در سایر کالاهای اساسی تولیدکننده است اما اکثر کالاها و نهاده‌های دامی وابستگی شدیدی به واردات و نوسانات ارزی دارد.
وی افزود: مهم‌ترین چالش استان این است که در تنظیم بار نقشی ندارد و به صورت متمرکز و کشور تصمیم‌گیری می‌شود.
وی افزود: پس از اجرای طرح یارانه سازی مردمی قاچاق مرغ قطع شد اما با افزایش نرخ دلار، چند روزی است که به عنوان کالای مسافر به سمت استان‌های دیگر و عراق قاچاق می‌شود.
کلید واژه ها:
قاچاق مرغ
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید