چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » «پالنگان» در یک قدمی ثبت جهانی

«پالنگان» در یک قدمی ثبت جهانی

0
کد خبر: 1803

«پالنگان» در یک قدمی ثبت جهانی

جشنواره هزاردف یکی از رویدادهای مهم و موثر در ثبت جهانی پالنگان است که یک رویداد مهم فرهنگی به شمار می‌آید و آخرین جمعه فروردین در این روستا برگزار می‌شود.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: پالنگان یکی از هشت روستای نامزد ثبت جهانی است که امتیاز بالاتری از سایر روستاها در سطح ملی کسب کرده است.
آرمان وطن‌دوست در جمع خبرنگاران افزود: تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری از برنامه‌های کردستان است چرا که این موضوع موجب جذب و ماندگاری گردشگر می‌شود.
وی اظهارداشت: کسب و کار فضای مجازی، گردشگری سلامت، گردشگری طبیعت نیز از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی کردستان در زمینه تقویت مقوله گردشگری در استان است.
وطن‌دوست خاطرنشان کرد: ۹۰ طرح از ۹۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست که تحقق آنها منجر به تقویت بخش گردشگری می‌شود.
وی افزود: روستای جهانی گردشگری در راستای تنوع‌بخشی به گردشگری است که هشت روستای ایران از جمله پالنگان کردستان برای انتخاب یکی از آنها شناسایی و در مرحله ارزیابی قرار دارند.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی کردستان اعلام کرد: پالنگان در سطح ارزیابی ملی ۸۶ امتیاز کسب کرده است اگر چه ارزیابی در سطح جهانی هم انجام می‌شود.
وی گفت: شناسایی و دو زبانه کردن ۱۲۰ تابلو راهنما و برگزاری دوره‌های آموزشی نحوه مهمان‌نوازی در پالنگان آغاز شده است.
وطن‌دوست یادآوری کرد: خط انتقال فاضلاب روستا هم در حال اجراست ضمن اینکه نواقص احصا شده و در حال پیگیری است.
به گفته وی، یکی از معیارهای انتخاب روستاهای جهانی گردشگری، برگزاری یک مراسم و یا رویداد مستمر در آن مکان است که در سطح ملی و یا بین‌المللی برای تمایز روستا از سایر روستاها برگزار شود.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با اشاره به اینکه محتوای موجود در فضای مجازی شامل عکس، فیلم، گزارش و نیز نظر مخاطبان یکی از ملاک‌های مهم انتخاب خواهد بود، بیان کرد: ثبت جهانی روستای تاریخی پالنگان مستلزم همکاری و تلاش همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی، مردم محلی، هنرمندان، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای است.
وی در پایان اضافه کرد: جشنواره هزاردف یکی از رویدادهای مهم و موثر در ثبت جهانی پالنگان است که یک رویداد مهم فرهنگی به شمار می‌آید و آخرین جمعه فروردین در این روستا برگزار می‌شود.
کلید واژه ها:
پالنگان هزاردف هورامان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید