شنبه، 8 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » پوست‌اندازی مدیریتی در دیواندره

یوسف نادری- زرینه هه‌وه‌تو

پوست‌اندازی مدیریتی در دیواندره

0
کد خبر: 1735

پوست‌اندازی مدیریتی در دیواندره

در دیواندره وجود برخی کاتالیزورهای سیاسی که از چرخ افتاده‌اند عامل انحطاط هستند و در صورت رقصیدن با ساز آنان، دست‌یابی به اهداف مورد نظر سخت و طاقت فرسات. 
استاندار بومی، مردمی و‌ دلسوز کردستان جناب آقای زارعی کوشا که در سخت‌ترین شرایط حاکم بر کشور و کردستان به دلیل پیامدهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از تحریم‌ها، سکان مدیریت استان را در دست گرفتند با قرار گرفتن در کنار مردم و‌ اولویت‌بندی به‌جا و مناسب مشکلات و‌ تلاش در رفع آنها، بسیار خوش درخشیدند که جای تقدیر دارد. اگر آقای استاندار خواهان قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و توسعه متوازن و همه‌جانبه هستند باید به شهرستان‌ها هم توجه کنند و برای حذف موانع توسعه برنامه داسته باشد.
برای نمونه تغییر پی در پی فرمانداران و به تبع آن تغییر روش‌های مدیریتی و اعمال دیدگاه‌های شخصی، چشم‌انداز توسعه دیواندره را با چالش جدی مواجه کرده بود‌ که به پیشنهاد سید جواد حسینی شاهد برگشت نظم و ترتیب و‌ هماهنگی به ادارات مخصوصا جهت رتق و‌ فتق امور عمرانی در این مدت کم انتصاب ایشان هستیم.
جریانات منفعل و افراد فاقد برنامه و صرفا سهم‌خواه همواره با اعمال نفوذ بر پیچیدگی شرایط می‌افزایند و سعی دارند تا آب را هرچه بیشتر گل‌آلود کنند اما جناب حسینی بدون شتاب‌زدگی و حرکات نمایشی ابتدا به روغن‌کاری چرخ‌های زنگ‌زده بوروکراسی اداری که مهمترین عامل بازدارندگی توسعه و انباشت مشکلات است پرداختند و سپس توانستند با طمانینه و رفتار درست منشا اعمال خیر در شهرستان باشند.
متاسفانه یکی از موانع توسعه در شهرستان دیواندره وجود افراد و جریانات منفعل و تفکرات ضد توسعه است؛ این افراد به‌جز دلسرد کردن مردم و مانع‌تراشی در جلوی پای افراد خدمت‌گذار کار دیگری ندارند. دخالت‌های بیجا در امور مدیریتی برای اعمال نفوذ و سهم‌خواهی وجه غالب این افراد است که طبق تجربه سنوات گذشته هیچ دستاوردی جز عقب‌ماندگی از قطار پیشرفت با ادامه بازی‌های کودکانه نداشته است.
در این میان، متاسفانه برخی از مدیران شهرستان نیز که سابقه بیش از هفت سال مدیریت دارند دچار اعتیاد چشمی شده، ابتکار و نوآوری ندارند و در برخورد با مسکلات بسیار منفعلانه عمل می‌کنند.
این افراد با اعمال نفوذ در لایه‌های قدرت و تاثیرگذار (مخصوصا منفعلین حزبی که در پشت پرده، دارای ارتباط ناشی از چاپلوسی و‌ پاچه‌خوای می‌باشند نه روابط حسنه و مردم‌محور) و کشیدن نقشه‌های خاص با استراتژی تغییر فرماندار در فاصله زمانی کم، جایگاه خود را تثبیت و در حال تاخت و تاز هستند که نیازمند برخورد قاطع برای کنار زدن این دست‌به‌یکی کردن‌ها به صورت اورژانسی هستیم.
مدیریت در این برهه حساس از زمان نیازمند کار جهادی، حل مشکلات با کمترین هزینه و جلوگیری از ریخت و پاش و به‌وجود نیاوردن بدهی‌های نامناسب برای دولت است که یک مدیر موفق باید آن را سرلوحه کارهای خود قرار دهد.
اما در دیواندره وجود برخی کاتالیزورهای سیاسی که از چرخ افتاده‌اند عامل انحطاط هستند و در صورت رقصیدن با ساز این ابتران سیاسی، دست‌یابی به اهداف مورد نظر سخت و طاقت فرسات. 
لذا انتظار می‌رود جناب استاندار با طمانینه بیشتر و با در نظر گرفتن جمیع جوانب که همواره مردم و مطالبات آنان را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌اند برای پیشتبانی از خدمتگذاران صدیق و پس زدن زیاده‌خواهان سیاسی که برای اعلام موجودیت خود به‌جز تخریب کردن هنر دیگری ندارند بذل توجه را به این شهرستان مبذول فرمایند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید