جمعه، 14 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » سریال تاریخی «سنجرخان» از ۲۴ بهمن پخش می‌شود

قصه دلاوری‌های قهرمان کُرد در شبکه یک سیما

سریال تاریخی «سنجرخان» از ۲۴ بهمن پخش می‌شود

0
کد خبر: 1627

سریال تاریخی «سنجرخان» از ۲۴ بهمن پخش می‌شود

این سریال تاریخی به تهیه‌کنندگی حسین جلالی و کارگردانی محمدحسین لطیفی تولید شده است.

سریال تاریخی «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی زنده یاد ضیاءالدین دری که اولین استارت تولیدش در سال ۹۹ زده شد، پس از گذشت سال‌ها بالاخره به آنتن تلویزیون رسید.
«سنجرخان» نام سریالی به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی حسین جلالی است که پس از گذشت کش و قوس‌های فراوان پخش این مجموعه تلویزیونی در کنداکتور شبکه یک سیما قرار گرفته است.
متن «سنجرخان» را پیش‌تر زنده یاد ضیاءالدین دری، کارگردان و نویسنده سریال‌های «کلاه پهلوی» و «کیف انگلیسی» در ۲۶ قسمت نوشته بود اما پس از درگذشت این کارگردان، دچار وقفه شد.
«سنجرخان» در معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما تولید شده و چند باری هم به دلیل مشکلات تامین هزینه در تولیدش وقفه صورت گرفته است.
سنجرخان وزیری مشهور به سردار اکرم، در زمانی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کرده بودند با آگاهی از عمق بحران و فشارهای زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه از آنها، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها راه جنگ با روس‌ها برای او هموارتر شد؛ بنا بر این با اتکا به نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج راهی میدان نبرد با روس‌ها شد.
شخصیت اصلی این سریال را فرشید گویلی که یک بازیگر محلی کُردزبان است ایفا می‌کند. محمود پاک‌نیت، احمد نجفی، جلیل فرجاد، علی اوسیوند و پیام دهکردی از دیگران بازیگران این سریال تاریخی هستند.
تهیه کننده «سنجرخان» درباره کلیت این سریال گفته است: «سنجرخان» سریالی ۲۶ قسمتی است که داستانی واقعی از ۱۰۰ سال پیش را روایت می‌کند. ماجرا در زمان احمد شاه قاجار اتفاق می‌افتد.
مجموعه تلویزیونی «سنجرخان» با قصه دلاوری‌های قهرمان کُرد از ۲۴ بهمن هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. 
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید