پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » جزئیات بیمه فراگیر خانوادگی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان تشریح کرد؛

جزئیات بیمه فراگیر خانوادگی

0
کد خبر: 1614

جزئیات بیمه فراگیر خانوادگی

صلاح قریشی افزود: در کردستان ۲۲۷ هزار و ۱۹۵ نفر بیمه شده اصلی داریم که با افزودن افراد تبعی به ۶۸۵ هزار نفر رسیده و 40 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان در گفتگو با خبرنگاران از اجرای طرح بیمه فراگیر خانوادگی خبر داد و گفت: طرح بیمه فراگیر خانوادگی به عنوان یک فرصت برای بیمه شدگان در سطح استان است و اضافه کرد: سازمان بیشتر برنامه‌ریزی خود را بر بستر اینترنت انجام داده و دسترسی به خدمات غیرحضوری برای تمام بیمه‌شدگان در بخش های مختلف فراهم است.
صلاح قریشی اظهار داشت: در این طرح خانم‌های خانه‌دار، دختر‌ها و دانشجوهایی که سن آنها بین ۱۸ تا ۵۰ سال است می‌توانند از طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی استفاده کنند. فرزندان هر خانواده ایرانی قبل از تشکیل خانواده می‌توانند با پرداخت مبلغی به‌صورت ماهانه و به‌عنوان حق‌بیمه از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.
وی افزود: برخلاف گذشته که فقط گروه خاصی می‌توانستند، خود را بیمه کنند و متاسفانه بسیاری از مردم قادر نبودند از مزایای بیمه استفاده کنند، اکنون با وجود طرح‌هایی مانند بیمه فراگیر خانواده، همه افراد جامعه می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان بیان کرد: یک‌هزار و ۴۵۷ کارگاه مشمول حق بیمه تأمین اجتماعی جدید در کردستان شناسایی شدند و نسبت به سال قبل تعداد این کارگاه‌ها ۸.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
صلاح قریشی افزود: در کردستان ۲۲۷ هزار و ۱۹۵ نفر بیمه شده اصلی داریم که با افزودن افراد تبعی به ۶۸۵ هزار نفر رسیده و 40 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
وی تصریح کرد: ۶۳ هزار و ۴۶۲ نفر مستمری بگیر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان داریم که به هرماه به صورت منظم و بر اساس حروف الفبا از 25 تا 30 موفق به دریافت حقوق و مزایا می‌شوند.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: در سال جاری ۳۸ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال در بخش تعهدات کوتاه مدت، بلندمدت و مقرری بیکاری به بیمه‌شدگان تحت پوشش این نهاد پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۷.۲ درصد افزایش داشت.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان در قالب ۱۰ شعبه فعال در استان کردستان در حوزه‌های مختلف به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کند، افزود: فعالیت‌های عمرانی سازمان تامین اجتماعی با هدف افزایش کارائی خدمات و رضایت بیمه شدگان به صورت مداوم در حال اجراست که در این راستا شعبه یک سنندج با ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه آماده بهره‌برداری و عملیات ساخت شعبه بیجار نیز آغاز شده است.
قریشی در مورد بازرسی از کارگاههای تحت پوشش اعلام کرد: ۲۲ هزار و ۴۳۳ فقره بازرسی از ۱۹ هزار و ۸۹۹ کارگاه فعال زیر پوشش تامین اجتماعی در سال جاری صورت گرفته است.
وی افزود: امسال هزار و ۴۵۵ فقره شناسایی کارگاه جدید مشمول قانون تامین اجتماعی انجام شد که ۸.۵ درصد معادل هزار و ۴۵۷ مورد افزایش بیمه‌پردازی در استان صورت گرفت که موجب افزایش ۳.۸ درصدی افزایش بیمه شده جدید در استان معادل 8 هزار و ۴۰۳ نفر شد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان نیز در این کنفرانس خبری گفت: امسال در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استان ۱۱ هزار میلیارد ریال هزینه شد.
شیرزاد قادرپور اقدم با اشاره به کارنامه قبولی استان در سال جاری به لحاظ بحث کمی و کیفی مراکز درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی کردستان اظهار کرد: سیاست مدیریت درمان استان سطح بندی مراکز، کاهش پرداخت هزینه از جیب، راهبردی خدمات، اجرای نسخه نویسی الکترونیک و پزشک خانواده است و در این راستا اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.
وی با بیان اینکه امسال تا پایان آذر، ۹۴۳ هزار و ۷۷۱ نفر به صورت سرپایی در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان پذیرش و درمان شدند، بیان کرد: خدمات پاراکلینیک به ۷۷۴ هزار و ۹۱۹ نفر در سال قبل ارائه شده است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان یادآور شد: همچنین تعداد بستری شدگان افراد تحت پوشش در این مدت ۱۶ هزار و ۸۳۴ نفر است و سال قبل هفت هزار و ۳۷۳ فقره جراحی در استان انجام شد.
قادرپور اقدم افزود: ۸۴۶ مرکز طرف قرارداد بیمه تأمین اجتماعی در استان وجود دارد که در بخش درمان غیرمستقیم سه میلیون و ۹۵۳ هزار و ۲۶۱ بار مراجعه به مراکز طرف قرار داد انجام شد و در این راستا شاهد افزایش ۴۰ درصدی بودیم.
وی به نوسازی بافت قدیمی بیمارستان سقز پرداخت و اضافه کرد: احداث ام بی آر بیمارستان سقز برای زایمان ایمن با هدف کمک به جوانی جمعیت در ۳۷۰ مترمریع و چهار تخت فعال و ۷۵ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.
وی از ۲ نوبته شدن درمانگاه کامیاران و تکمیل و راه‌اندازی درمانگاه دیواندره خبر داد و گفت: این موارد نیز در استان انجام شده و در شهرستان دهگلان نیز مناقصه ساخت درمانگاه دهگلان در دست اجرا قرار گرفته که در مرحله تعیین پیمانکار است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان با اعلام اینکه درمانگاه قروه از فضای فیزیکی مناسبی برخوردار نیست، اضافه کرد: مجوز ساخت درمانگاه در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر اخذ شده است تا عملیات تفکیک از شعبه تأمین اجتماعی این شهرستان انجام شود.
وی تصریح کرد: سال گذشته این مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان ۱۰۶ مورد و در سال جاری نیز ۲۱ مورد استخدامی داشت و ۲۶ بهمن جاری هم آزمون استخدام برای ۱۴۶ نفر در واحدهای تابعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان برگزار می‌شود.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید