پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » سومین جایزه کتاب سال کردستان به زودی برگزار می شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد کردستان خبر داد؛

سومین جایزه کتاب سال کردستان به زودی برگزار می شود

0
کد خبر: 1456

سومین جایزه کتاب سال کردستان به زودی برگزار می شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان: یکی از مهمترین اهداف برگزاری جایزه کتاب سال، معرفی نویسندگان و پژوهشگران استان و همچنین معرفی آثار برتر در حوزه‌های مختلف علوم بشری(کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین ومذهب، علوم اجتماعی، زبان، علوم محض، علوم کاربردی، هنر و سرگرمی و ورزش، ادبیات و تاریخ و جغرافیا) است.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان گفت: به منظور معرفی آثار برتر و تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران استان کردستان سومین جایزه کتاب سال استان کردستان به زودی برگزار می‌شود.
عیسی فلاحی گفت: کتاب به عنوان بزرگترین گنجینه اندیشه بشری و تاثیرگذارترین رسانه در میان رسانه‌های ارتباط جمعی برای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی دارای اهمیت بسیار زیادی است.
وی اظهار کرد: به همین مناسبت و با در نظر گرفتن اهداف برگزاری این جایزه وزین با حضور نویسندگان، پژوهشگران، فعالان عرصه فرهنگ مکتوب و اصحاب رسانه استان، آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال کردستان سه‌شنبه این هفته ساعت ۱۰ صبح در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان افزود: یکی از مهمترین اهداف برگزاری جایزه کتاب سال کردستان معرفی نویسندگان و پژوهشگران استان و همچنین معرفی آثار برتر در حوزه‌های مختلف علوم بشری(کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین ومذهب، علوم اجتماعی، زبان، علوم محض، علوم کاربردی، هنر و سرگرمی و ورزش، ادبیات و تاریخ و جغرافیا) است.
فلاحی با اشاره به تاثیرگذاری این رویداد در تشویق و ترغیب مردم به ویژه جوانان ونوجوانان به کتابخوانی، ادامه داد: از مهمترین راه‌های تشویق به مطالعه و کتابخوانی علاوه بر برگزاری نمایشگاه کتاب و رونمایی از کتب شاخص، برگزاری جایزه کتاب سال است که این رویداد به همت و تلاش مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی به بار نشسته و حاصل ۳ سال (۱۳۹۹،۱۴۰۰،۱۴۰۱) فعالیت نویسندگان و پژوهشگران به منصه داوری قرار خواهد گرفت.
وی به فعالیت‌های دیگر عرصه کتاب و کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: اگرچه با وجود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطالعه کتاب تاحدودی کم‌رنگ شده است اما با تلاش‌های همکاران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب برنامه‌های خوبی برای تشویق و ترغیب مردم به ویژه دانش‌آموزان تدارک دیده شده بود.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: مسابقه کتابخوانی برای دانش‌آموزان که با استقبال ۵هزار نفری مواجه شد و به زودی نتایج این مسابقه اعلام خواهد شد، تجلیل و قدردانی از یک سال فعالیت مروجان کتاب و کتابخوانی، ناشران و کتابداران و اهدای کتاب به کتابخانه های مناطق حاشیه شهرها در ایام هفته کتاب از مهمترین برنامه های ترویج کتابخوانی برای عمومی مردم به ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی بود.
دسته بندی: اخبار / فرهنگی / کردستان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید