جمعه، 14 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » آبیدر زایید؛ روجیار متولد شد!

آبیدر زایید؛ روجیار متولد شد!

0
کد خبر: 1450

آبیدر زایید؛ روجیار متولد شد!

شهردار سنندج می‌گوید مساحت این پارک ۲۰ هکتار است و شامل مسیر دوچرخه‌سواری، ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی معلولین است
سنندج- خبرنگار روژان‌پرس قدیر الله‌مرادی
آبیدر برای سنندجی‌ها تنها یک کوه نیست نمادی از مقاومت و گهواره‌ای برای آرامش است. 
بهارش بوی عطر گل‌های وحشی می‌دهد و تابستان و پاییزش میزبان میهمانان است و در فصل زمستان آنگاه رخت سفید می‌پوشد جلوه‌ای دیدنی دارد و در تمام فصل سال جمعه‌هایش مامن کوهنوردان و دوستداران طبیعت است؛ کلکسیونی از مظاهر طبیعت که همواره برای شاعران و دوستداران فرهنگ و ادب الهام‌بخش بوده است.
سینما روباز آبیدر
دامنه آبیدر را سال ۱۳۷۳ استاندار وقت کردستان محمدرضا رحیمی به پارک تبدیل کرد تا این گهواره آرامش در عمل برای ساکنین سنندج آرامش‌بخش باشد. سینمای روباز و طبیعت باصفای پارک در آن سال‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت؛ هرچند جماعتی محدود و متحجر با آن مخالفت‌ها کردند.
امروز جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ضلع دیگری از دامنه جنوبی این کوه زیبا به‌نام پارک روجیار افتتاح شد که برای سنندجی‌ها خاطره پارک جنگلی آبیدر ۳۰ سال پیش را تداعی کرد.
شهردار سنندج می‌گوید مساحت این پارک ۲۰ هکتار و بزرگترین پروژه امسال شهرداری سنندج است که شامل مسیر دوچرخه‌سواری، ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی معلولین، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده و پارکینگ است.
سید انور رشیدی در مراسم افتتاح پارک روجیار که با استقبال گرم شهروندان روبرو شد گفت: این پروژه در سه فاز در مجموع به مساحت ۱۰۰ هکتار احداث می‌شود که در فاز دوم به "پارک کودک" و در فاز سوم به بالادست‌تر چشمه موسوم به "گویزه کویر" متصل خواهد شد.
نامگذاری این پارک (خورشید در زبان کردی) نیز به خاطر وجود چشمه آبی است که در همین محدوده واقع است و به‌نام روجیار شناخته می‌شود.
مجریان این طرح معتقدند افتتاح پارک روجیار موجب تمرکززدایی از آبیدر و کاهش بار ترافیک کمربندی آبیدر می‌شود.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید