پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » همایش سرمایه‌گذاری در سنندج برگزار می‌شود

استاندار کردستان در بازدید از پروژه‌های پارک روجیار و پیرچنار سنندج:

همایش سرمایه‌گذاری در سنندج برگزار می‌شود

0
کد خبر: 1310

همایش سرمایه‌گذاری در سنندج برگزار می‌شود

استاندار کردستان اعلام کرد: در آینده‌ای نزدیک برای حوزه سرمایه‌گذاری در مدیریت شهر سنندج همایش بزرگ سرمایه‌گذاری با هدف معرفی چند هزار میلیارد تومان پروژه برگزار خواهیم کرد.
استاندار کردستان اعلام کرد: در آینده‌ای نزدیک برای حوزه سرمایه‌گذاری در مدیریت شهر سنندج همایش بزرگ سرمایه‌گذاری با هدف معرفی چند هزار میلیارد تومان پروژه برگزار خواهیم کرد.
اسماعیل زارعی‌کوشا در بازدید از پروژه‌های پارک روجیار و پارک پیرچنار سنندج از سرعت و گستردگی طرح‌های عمران شهری سنندج به عنوان یک کار جهادی بزرگ یاد کرد و افزود: همانطور که در ابتدای سال اعلام کردم، امسال، سال شکوفایی عمرانی کردستان است و فعالیت‌های عمرانی خوبی در استان شکل گرفته و کلان‌پروژه‌هایی یکی پس از دیگری به نتیجه می‌رسد.
وی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های مختلف و بهره‌برداری از آنها به صورت متوازن در نقاط مختلف شهر سنندج امروز یک رضایتمندی خوبی در بین مردم حواشی شهر، هسته مرکزی و سایر نقاط ایجاد کرده است.
استاندار کردستان با اشاره به دو پروژه پارک‌های 20 هکتاری روجیار و 36 هکتاری پیرچنار سنندج، عنوان کرد: این دو پروژه از پروژه‌های بسیار محوری و مهم و با اهداف متعدد است.
زارعی‌کوشا افزود: پارک 20 هکتاری روجیار تلفیق بسیار خوبی از فعالیت‌های مختلف در حوزه فضای سبز، ایجاد امکانات تفریحی و ورزشی برای شهروندان و گردشگران است که در اجرای آن کار ویژه‌ای صورت گرفته است. بوستان 36 هکتاری پیرچنار نیز کار بسیار بزرگی است و آنچه امروز ما برای توسعه فضای گردشگری در شهر و استان نیاز داریم در هر دو پروژه دیده شده که مصداق کار جهادی است و در راستای نیازهای شهر و استان است.
زارعی‌کوشا اظهار کرد: پروژه روجیار از نظر سرعت کار و نوع طراحی جز کارهای فوق‌العاده و کم‌سابقه در کردستان است که امیدواریم شاهد همین سرعت و کیفیت در احداث پارک 36 هکتاری پیرچنار هم باشیم.
وی در پایان سخنانش گفت: در آینده‌ای نزدیک برای حوزه سرمایه‌گذاری در مدیریت شهر سنندج همایش بزرگ سرمایه‌گذاری با هدف معرفی چند هزار میلیارد تومان پروژه برگزار خواهیم کرد که امیدواریم ظرف چند سال آینده یک فضای دیگری از شهر سنندج را برای مردم استان و گردشگران فراهم کنیم.
بنا بر این گزارش سیدانور رشیدی شهردار سنندج نیز در جریان بازدید استاندار کردستان از 2 پروژه پارک روجیار و پیرچنار اظهار کرد: پروژه احداث پارک روجیار در مساحت 20 هکتار شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول 500 متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، نگهبانی، گل کاری و مبلمان شهری است.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه در سه فاز در مجموع 100 هکتار است و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به گویزه کویر وصل می‌شود.
شهردار سنندج گفت: احداث فضاهای ورزشی متنوع، فضای فرهنگ و هنری، سن تئاتر و فضای بازی در این پروژه تاثیرات مثبتی در ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان خواهد داشت.
به گفته رشیدی، در احداث پارک روجیار توجه ویژه‌ای به جامعه معلولین و ایجاد فضای ورزشی برای این عزیزان شده است.
وی با بیان اینکه یکی از نکات بسیار قابل توجه در پارک روجیار احداث فضای آمفی‌تئاتر با ظرفیت بیش از 2 هزار و 500 نفری است، گفت: فضای اطراف این امفی تئاتر هم به گونه‌ای طراحی شده که در صورت نیاز و بالا بودن جمعیت بتوان از آن بهره گرفت.
وی از همراهی و کمک‌های معاون عمرانی استاندار، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل میراث فرهنگی و مجموعه شورای شهر در همکاری با شهرداری برای اجرای این پروژه تشکر کرد.
شهردار سنندج اضافه کرد: دیدگاه مدیریت شهری در اجرای این پروژه توسعه فضای سبز، اقتصادی، گردشگری و اشتغالزایی است و امیدواریم بتوانیم به اهداف و چشم‌اندازهای مد نظر دست یابیم.
رشیدی در مورد پارک پیرچنار هم گفت: این پارک در ابتدای محدوده مشترک ناحیه منفصل شهری و حسن‌آباد اجرا می‌شود و از طرف ویلا شهر و ۲.۱۹ و کمربندی آبیدر ورودی و خروجی دارد.
وی توجه به پدافند غیرعامل در اجرای پروژه پیرچنار را یادآور شد و گفت: شهر سنندج به چنین فضایی برای اسکان همشهریان در صورت نیاز در حوادث غیرمترقبه داشت.
به گفته وی، توجه به سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در این پروژه هم دیده شده و با تلاش مجموعه شهرداری منطقه سه و سازمان سیما و منظر در اجرای پارک پیرچنار دیده شده است.
شهردار سنندج اضافه کرد: پارک پیرچنار ۳۶۰ درجه کامل دید داخل شهر را پوشش می‌دهد، این پارک دارای منظرگاه، پارکینگ و سایت عکاسی است و منظر آن در شب از شاخص های ویژه این پروژه رفاهی، تفریحی و سرمایه‌گذاری است.
وی افزود: جاده سلامت، پیاده‌روی به طول ۶ کیلومتر، سکوی خانواده، محل تجمع گروه‌های اجتماعی، محل ورزش همگانی، فضای سبز، درختکاری بدنه، مبلمان و نورپردازی از دیگر آیتم‌های دیده شده در این پارک ۳۶ هکتاری در سنندج است.
وی عنوان کرد: مقیاس پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار شهر سنندج به صورت منطقه‌ای، شهری و تبعیت از طرح ویژه ساماندهی تپه‌های این شهر است.
شهردار سنندج با اشاره به پیش‌بینی و طراحی سورتمه برای سرمایه‌گذاری در این بوستان ۳۶ هکتاری، گفت: این پروژه در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن آماده کردن زیرساخت و فاز دوم سرمایه‌گذاری است که زیرساخت‌های آن کاملا آماده و در حال حاضر پیشرفت 50 تا 55 درصدی دارد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید