یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » همشهری‌بازی!

فرشادان به رئیسی چه گفت؟

همشهری‌بازی!

0
کد خبر: 1387

همشهری‌بازی!

کردستان، در سرانه تسهیلات دریافتی از سیستم بانکی، در ردیف استان‌های آخر کشور است، کردستان به لحاظ محیط کسب و کار، بدترین استان کشور معرفی شده است.
سید مهدی فرشادان رئیس مجمع نمایندگان کردستان در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان کردستان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد از آنچه او "همشهری‌بازی" نامید انتقاد کرد و مشکلات استان را ناشی از سوء‌ مدیریت دانست.
متن سخنان آقای فرشادان که توسط دفتر ایشان در اختیار روژان قرار گرفته در زیر می‌آید:
 
در ابتدا بر خود واجب می‌دانم خیر مقدم ویژه‌ای به محضر جناب آقای دکتر رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و تلاشگر، اعضای محترم هیأت دولت، معاونین محترم رییس جمهور و وزرای همراه ایشان عرض کنم.
همچنین لازم است به جناب حاج آقا پورذهبی نماینده محترم ولی‌فقیه در کوردستان، ماموستا فایق رستمی نماینده محترم و دلسوز خبرگان رهبری، پاسداران بی‌منتِ نظم و امنیت در استان (نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی)، تمامی مهمانان عزیز و همکاران ارجمندم در مجلس شورای اسلامی خیر مقدم عرض نمایم.

جناب آقای دکتر رئیسی
بنده در جایگاه وکیل مردم کورد و رئیس مجمع نمایندگان کوردستان، نگاه ویژه حضرتعالی به کوردستان را در دیدارهای خصوصی درک کرده‌ام، با شما موافقم که «لحن تند برخی دغدغه‌مندان را دلپذیرتر می‌دانید از سخن منافقانه کسانی که در خلوت کاری دیگر می‌کنند» و از بُعد روحیه انقلابی، خیلی راحت می‌توان با شما از مشکلات استان سخن گفت. 
بنده با شما موافقم «نسبت به کار بزرگ باید قدردان بود»؛ در سطح بین‌الملل، عضویت ایران اسلامی در سازمان شانگهای، جهش صادرات نفت خام، آزاد سازی پول‌های بلوکه شده و در سطح ملی، طرح رتبه‌بندی معلمان، طرح عادلانه کردن یارانه‌ها و افزایش پروژه‌های آبرسانی در کشور از ابتکارات دولت شماست که قابل تقدیر است، هر چند رسانه‌ها نتوانستند اهمیت این طرح‎های کلان را برای مردم بازگو کنند. 
بنده موافق گفتمان حضرتعالی هستم که همان «گفتمان امام و رهبری است»؛ سند گفتمان دولت شما، همان بیانیه گام دوم انقلاب است. 

جناب آقای رئیس‌جمهور
ما در یک استان امیدوار زندگی می‌کنیم.
ما در یک استان ثروتمند زندگی می‌کنیم.
ثروتمندی کوردستان را نمی‌توانید در صنعت و کارخانه ببینید زیرا کوردستان، استانی صنعتی نیست. 
ثروتمندی کوردستان را در فداکاری‌های بزرگ ببینید، زیرا کوردستان، استانی فرهنگی است.
ذهنیت ما ذهنیت رو به جلو و پیشرفته است؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب، قوم کورد را قومی پیشرفته خطاب فرمودند.
جامعه کُردی جامعه‌ای پویا و زنده است.
پویایی کوردستان در پتانسیل نیروی جوان و البته جویای کار، نهفته است.
 
ما فراموش نکرده‌ایم 
تخصیص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار ره‌آورد اولین سفر حضرتعالی تاکنون به کوردستان بوده است. 
فراموش نکرده‌ایم، معضل آب شرب سنندج با دستور جنابعالی حل شد. 
فراموش نخواهیم کرد، با اجرایی شدن لایحه تصویب شده ساماندهی کولبران، زندگی اقتصادی مرزنشینان ما دگرگون خواهد شد.
ما می‌دانیم اولویت دولت دکتر رئیسی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و پیشرفت ابر پروژه راه‌آهن سنندج و فرودگاه سقز، نقش کلیدی در تحول استان و غرب کشور دارد اگرچه این پروژه‌ها در دولت قبلی عجولانه و تبلیغاتی، به‌صورت نیمه‌کاره افتتاح شد امّا اگر نبود تاکیدهای حضرتعالی، اگر نبود دستور جنابعالی برای تخصیص اعتبارات جهشی و اگر نبود پیگیری‌های شخص وزیر محترم و وزارت راه و شهرسازی، تکمیل این پروژه‌ها غیر ممکن بود.
دستور ویژه حضرتعالی برای ادامه و تکمیل راه‌آهن همدان - سنندج به سه‌راهی مریوان و مرز باشماق، تحول بزرگی در بُعد مسافر و بار ایجاد خواهد کرد، حال به اراده مضاعف و اعتبارات جهشی وزارت راه و شهرسازی نیاز داریم.

جناب آقای رئیس‌جمهور
استان کوردستان مشکلات دیگری دارد که لازم است به سمع و نظرتان برسانم؛ شاید استاندار کوردستان از آنها بی‌خبر باشد، جناب آقای دکتر رئیسی، طبق گزارش مرکز آمار ایران، در میان استان‌های کشور، این کوردستان است که بالاترین نرخ تورم را دارد. کردستان، در سرانه تسهیلات دریافتی از سیستم بانکی، در ردیف استان‌های آخر کشور است، کوردستان به لحاظ محیط کسب و کار، بدترین استان کشور معرفی شده است. کوردستان در آمار چک‌های برگشتی به مبادله‌ای صدرنشین کشور است، چرا؟ بدون تردید دولت وظیفه خودش را انجام داده، اما انتظار مردم کوردستان از «دولتِ مردمیِ در میدان» این است که مشکل‌گشایی کند، مشکل کجاست؟ نخبگان و رسانه‌ها واقفند که سوء‌ مدیریت در استان، باعث و بانی مشکلات موجود است؛ سوء‌ مدیریت در بخش اقتصاد کوردستان و سوء‌ مدیریت در چینش نیروی انسانی.
آیا به‌کارگیری ۷۰ مدیر ارشد و مدیر میانی فقط از یک شهر، همشهری‌بازی نیست؟! دهن‌کجی به سیاست بومی‌گزینی مدنظر حضرتعالی نیست؟! آیا جفا در حق نخبگان و نیروهای ارزشی و انقلابی ستادهای انتخاباتی جنابعالی نیست؟!

آقای دکتر رئیسی
قبلاً هم گفته‌ام شما نشستن پای درد دل مردم در سیاه‌چادرها و حضور در روستاها را بر جلسات شکلی ادکلن‌زده ها ترجیح می‌دهید و هنوز هم معتقدم این از شخصیت فردی و رفتارهای سیاسی حضرتعالی نشأت می‌گیرد و این رفتار، ما کوردها را به تئوری «ایرانِ قوی»، امیدوار کرده است.
ما زبان دولتمردی مثل حضرتعالی را به نفع مردم تفسیر می‌کنیم، مخصوصاً آنجا که می‌فرمایید: عمل‌گرایی با سخنرانی و بخشنامه حل‌شدنی نیست.

آقای رئیس‌جمهور
استان کوردستان  استانی گردشگرپذیر است، احداث تله‌کابین سنندج بخشی از همان نگاه تحولی شما در فرآیندهاست، بسترها و امکانات تله‌کابین سنندج مهیاست. حضرتعالی در جایگاه زعیم و مهمان بزرگ به دیار کوردستان سفر کرده‌اید، بهترین سوغات و هدیه حضرتعالی به مردم نجیب سنندج، احداث تله‌کابین سنندج است، لطفا به تقاضای مردم سنندج لبیک بگویید، چرا که احداث تله‌کابین سنندج هم مطالبه عمومی است و هم یکی از زیرساخت‌های درآمد پایدار خواهد بود.
ما می‌دانیم سیاست دولت دکتر رئیسی چاره‌اندیشی برای مشکلات است.
مشکلات جاده‌های کوردستان تاریخی است، مشکلات جاده‌های کوردستان ارث دولت‌های گذشته است، بنده جاده‌های کوردستان را قتلگاه و قصابخانه انسانی نامیده‌ام. از ۳۲۰ کیلومتر کوریدور شمال - جنوب در حوزه استان کوردستان، بعد از ۲۰ سال فقط ۱۶۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیکی رفته است و این یک تبعیض بزرگ است. با تکمیل طرح ملی راه‌آهن و اتمام پروژه کریدور شمال - جنوب، دیگر نام ابراهیم رئیسی برای کوردها، فقط نامی آشنا نخواهد بود بلکه نامی ماندگار خواهد بود. 

آقای دکتر رئیسی 
دیواندره برای نظام فرصت است، احداث جاده هزارکانیان به مریوان، مطالبه عمومی است. 
حل مشکل و رفع موانع منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، فقط با دستور شما قابل حل است، باز کردن این گره، یعنی باز کردن گره از زندگی هزاران جوان بیکار در مرزها.
پروازهای ناقص و نامنظم فرودگاه سنندج، هدر رفت سرمایه، فرار سرمایه‌گذار و بی‌اعتمادی مردم نجیب استان را در پی دارد، حل این معضل به دستور ویژه حضرتعالی نیاز دارد.
لطفاً برای بیمارستان 100 تخت‌خوابی کامیاران هم چاره‌ای بیندیشید، زیرا این پروژه نیز در حال تبدیل شدن به طرحی فراموش شده در کامیاران می باشد. 

آقای رئیس‌جمهور
کوردها مردمانی مهمان‌نوازند کوردها قدردان خدمت دولتمردان هستند.
امروز مجدد به شما خوشایند می‌گویم، 
دست مریزاد آقای دکتر رئیسی
امروز شهادت می‌دهم کوردستان با یک رخداد بزرگ و یک جهش زیرساختی مواجه است که باید تداوم پیدا کند؛ امروز شما تلاش می‌کنید به شعار اجرای عدالت و مبارزه با فقر و فساد جامه عمل بپوشانید اما هنوز در ردیف بیکارترین استان‌های کشوریم، چرا؟ چون علاوه بر ناکارآمدی برخی مدیران، کوردستان وارث کم‌کاری دولت‌های گذشته نیز هست. 
شما امروز، مردم کورد را به فرصت‌های برابر زندگی و گفتمان توسعه‌محور امیدوار کردید و حتماً از این آزمون هم سربلند خواهید شد. انشاالله
‌والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید