دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » واکنش‌های گسترده به بمباران بیمارستان المعمدانی غزه

لغو نشست امروز سران 3 کشور عربی با بایدن

واکنش‌های گسترده به بمباران بیمارستان المعمدانی غزه

0
کد خبر: 1348

واکنش‌های گسترده به بمباران بیمارستان المعمدانی غزه

بمباران بیمارستان غزه در جهان اسلام با موجی از خشم عمومی روبرو است. همزمان در ایران، عراق، فلسطین، سوریه و لبنان عزای عمومی اعلام شده است.
انفجار در بیمارستان المعمدانی غزه، موجی از خشم عمومی در جهان بر انگیخت. در این حادثه دست‌ کم 500 تن جان باختند و صدها تن زخمی شدند. چندین کشور از جمله ایران عزای عمومی اعلام کردند و اردن از لغو نشست سران 3 کشور عربی با رئیس جمهور امریکا در امان که قرار بود امروز برگزار شود خبر داد.
در این میان مقامات اسرائیل حمله به بیمارستان المعدانی را رد کرده و گفته‌اند اطلاعات خود درباره انفجار در بیمارستان المعمدانی غزه را با مقامات آمریکا در میان گذاشته‌اند و شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که مقامات اطلاعاتی ایالات متحده در حال بررسی این اتفاق هستند.
رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه در بیانیه‌ای با ابراز خشم از «انفجار» در بیمارستان المعمدانی غزه، بر موضع ایالات متحده بر ضرورت حفاظت از غیر نظامیان در درگیری‌ها تاکید کرد.
جو بایدن در این بیانیه گفت: «من از انفجار در بیمارستان المعمدانی عرب غزه و تلفات جانی وحشتناکی که در نتیجه آن رخ داد، خشمگین و عمیقاً اندوهگین هستم. بلافاصله پس از شنیدن این خبر، با ملک عبدالله، پادشاه اردن و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، صحبت کردم.»
رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که به تیم امنیت ملی خود دستور داده تا درباره علت دقیق این حمله تحقیق کند.
وی تصریح کرد: «موضع روشن ایالات متحده حفاظت از جان غیر نظامیان در جریان درگیری‌ها است و برای ما بیماران، پرسنل پزشکی و سایر بی‌گناهانی که در این فاجعه کشته یا زخمی شدند، سوگواری کرده و ابراز همدردی می‌کنیم.»
دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، کشته شدن صدها غیر نظامی در حمله «به بیمارستانی در غزه» را «وحشتناک» خواند.
آنتونیو گوترش گفته است، «بیمارستان‌ها و پرسنل پزشکی» تحت قوانین بین المللی محافظت می‌شوند.
رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا هم در مطلبی در شبکه ایکس نوشت: «اخباری که از بیمارستان المعمدانی در غزه می‌رسد وحشت این تراژدی را که از روزها پیش در برابر چشمان ما رخ می‌دهد، بیشتر می‌کند.»
جوزپ بورل، افزود: «بار دیگر غیر نظامیان بی‌گناه بیشترین هزینه را می‌پردازند. مسئولیت این جنایت باید به وضوح مشخص شود و عاملان آن پاسخگو باشند.».
اما بمباران بیمارستان غزه در جهان اسلام با موجی از خشم عمومی روبرو است. همزمان در ایران، عراق، فلسطین، سوریه و لبنان عزای عمومی اعلام شده است.
سازمان همکاری اسلامی حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را «تروریسم دولتی سازمان یافته» و «جنایت جنگی» دانست و خواستار مداخله فوری جامعه جهانی برای پایان دادن به جنایات جنگی اسرائیل شد.
جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن این صبوعیت و وحشی‌گری یهودیهای صهیونیست، امروز - چهارشنبه - را عزای عمومی اعلام کرد و از مردم ایران خواست تا با حضور در خیابان و میدان انقلاب تهران نسبت به این جنایت هولناک و نسل‌کشی بشری واکنش نشان دهند.
مقامات ایران همچنین با صدور بیانیه‌ای از مجامع بین‌المللی و سران کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای اسلامی درخواست کردند ضمن محکوم کردن این جنایت، روابطشان را با رژیم اسراییل قطع و سفرا و دیپلمات‌های این رژیم را از کشورهای خود اخراج کنند.
شب گذشته وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که اسرائیل، بیمارستان المعمدانی را بمباران کرده و برآوردها حاکی از شهادت بیش از 500 فلسطینی در این بیمارستان است.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید