یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » تاکید استاندار بر اصلاح انگاره‌های ناصحیح در باره کردستان

راهبرد موفق، کار پرحجم همراه با ارتباط عاطفی با مردم است

تاکید استاندار بر اصلاح انگاره‌های ناصحیح در باره کردستان

0
کد خبر: 1334

تاکید استاندار بر اصلاح انگاره‌های ناصحیح در باره کردستان

استاندار کردستان گفت: چالشی که در بیش از چهار دهه گذشته این استان با آن مواجه بوده، ذهنیت‌هایی است که از این منطقه چه در داخل و چه خارج ایجاد شده است،
اسماعیل زارعی کوشا تاکید کرد که انگاره‌های ناصحیح در باره کردستان را می‌توانیم از طریق فرهنگ و فعالیت فرهنگی، اصلاح کنیم و جز این راه دیگری نداریم.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اسماعیل زارعی کوشا، در نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه، رویکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دوره جاری را عالمانه توصیف کرد که به گفته او منجر به رفع نقیصه‌ها و جبران خلاءهایی شده است.
وی با اشاره به ویژگی‌ها و توانمندی‌های منحصر به فرد کردستان افزود: این استان، جزو مناطقی است که آداب و سنن  و زبان و لباس و آیین‌های مختلف آن، با قوت زیادی از گذشته‌های دور تا به امروز، پابرجاست.
استاندار کردستان، با اشاره به اینکه چالشی که در بیش از چهار دهه گذشته این استان با آن مواجه بوده، ذهنیت‌هایی است که از این منطقه چه در داخل و چه خارج ایجاد شده است، گفت: این تفاوت‌ها باعث طمع‌ورزی بدخواهان شده است تا اهداف خود را پیش ببرند. در حالی که لازم است این ظرفیت‌ها و شاخص‌ها توسط خودمان به نقطه تبدیل شود که البته در برخی موارد این اتفاق افتاده است.
وی به سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان در سال ۱۳۸۸ اشاره کرده و افزود: این سفر، یکی از رخدادهای به یادماندنی در تاریخ کردستان است. این سفر نگاه امنیتی به استان کردستان را به سمت ظرفیت‌های فرهنگی سوق داد و مقام معظم رهبری با بیان اینکه استان کردستان یک استان فرهنگی است، بر شاخص‌های فرهنگی تاکید کردند که در نتیجه آن، نگاه امنیتی به استان، کمرنگ شد.
زارعی کوشا، همچنین به اتفاقات سال گذشته اشاره کرد و گفت: پس از از فوت مرحوم مهسا امینی و اغتشاشات سال گذشته، بزرگ‌ترین لطمه‌ای که دیدیم از سمت رسانه بود. آنچه در رسانه با آنچه که در صحنه اتفاق می‌افتاد تفاوت بسیار داشت. نگاه و برداشتی از استان کردستان حتی برای خودی‌ها و افراد دلسوز شکل گرفته بود که این استان را در این ماجراها، کانون بحران نشان می‌داد
استاندار کردستان، با بیان اینکه حضور پرشمار مردم در برنامه‌های فرهنگی، نقطه مقابل خواست دشمنان است، اضافه کرد: در کنار برنامه‌های هنری و حضور هنرمندان پرآوازه‌ای چون خانواده‌های عندلیبی، ناظری، کامکارها و پورناظری‌ها، می‌توان از ظرفیت‌های طبیعت بی‌نظیر و کم‌نظیر استان کردستان در حوزه گرشگری استفاده کرد تا نگاه‌های مثبت به استان کردستان، هر روز پررنگ‌تر شود.
زارعی کوشا، در بخش دیگری از این نشست، گفت: آنقدری که دشمنان بر روی ظرفیت‌های فرهنگی استان‌ها برای ایجاد گسست تمرکز کرده‌اند ما برای بهره‌برداری از آن متمرکز نبوده‌ایم. در جایی مثل کردستان راهبرد موفق، کار پرحجم همراه با ارتباط عاطفی با مردم است. این را تجربه کرده‌ایم و نتایج‌اش را هم دیده‌ایم.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید