جمعه، 28 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » جشنواره سفره کُردی در سنندج برگزار می‌شود

رئیس میراث‌فرهنگی و گردشگری:

جشنواره سفره کُردی در سنندج برگزار می‌شود

0
کد خبر: 1302

جشنواره سفره کُردی در سنندج برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج، شناسایی انواع خوراکی‌های بومی منطقه و حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها برای ارائه غذاهای محلی را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره بیان کرد
سنندج- خبرنگار روژان:
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج، گفت: هم‌زمان با هفته گردشگری جشنواره غذاهای سنتی با عنوان «سفره کُردی» در سنندج برگزار می‌شود.
امیر صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار روژان افزود: جشنواره غذاهای بومی کردستان 12 مهرماه به‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری در سه بخش غذاهای اصلی، پیش‌غذا، دسر و دمنوش با حضور مسئولان، هنرمندان، داوران و شرکت‌کنندگان در هتل جهانگردی سنندج برگزار می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج، شناسایی انواع خوراکی‌های بومی منطقه و حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها برای ارائه غذاهای محلی را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره بیان کرد و افزود: تاکنون بیش از 10 نوع غذای محلی سنندج در آثار ملی ثبت شده است.
وی عنوان کرد: اصالت غذا، اصالت پیش غذا، طعم، مزه و مواد تشکیل دهنده، سفره‌آرایی و چیدمان سنتی، رعایت نکات بهداشتی، خلاقیت در ارائه غذا، دسر، شیرینی و دمنوش محلی از جمله مواردی است که برای امتیازدهی مورد توجه داوران قرار می‌گیرد.
صادقی با بیان اینکه به 5 نفر برتر جوایز نفیسی اهدا می‌شود، ضمن دعوت از تمامی رستوران‌دارها، مدیران بوم‌گردی و آموزشگاه‌های آشپزی این شهرستان یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این جشنواره می‌توانند با شماره 09188774706 تماس حاصل نمایند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید