چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » استاندار: سه روز بعد از معارفه، خانواده خود را در سنندج مستقر کردم

کنفرانس خبری به‌مناسبت هفته دولت

استاندار: سه روز بعد از معارفه، خانواده خود را در سنندج مستقر کردم

0
کد خبر: 1277

استاندار: سه روز بعد از معارفه، خانواده خود را در سنندج مستقر کردم

استاندار کردستان در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، از افتتاح پروژه‌هایی به ارزش ریالی 5 هزار و 600 میلیارد تومان در استان و کلنگ‌زنی پروژه‌هایی دیگر از جمله یک طرح بزرگ در حوزه پتروشیمی خبر داد.
سنندج - خبرنگار روژان:
استاندار کردستان در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، از افتتاح پروژه‌هایی به ارزش ریالی 5 هزار و 600 میلیارد تومان در استان و کلنگ‌زنی پروژه‌هایی دیگر از جمله یک طرح بزرگ در حوزه پتروشیمی خبر داد.
اسماعیل زارعی کوشا یکی از تاکیدات رئیس جمهور را برخورد صادقانه با مردم دانست و گفت: متاسفانه در گذشته طرح‌هایی بدون تکمیل، افتتاح شده و این موجب بی‌اعتمادی مردم به دولت شده است. باید از افتتاح پروژه‌های ناتمام ممانعت کنیم. تلاش ما این است که وعده الکی به مردم ندهیم تا اعتماد مردم به نظام و دولت تقویت شود.
وی عنوان کرد: کردستان در شاخص‌هایی مانند گازرسانی در شرایط مطلوبی قرار دارد و تا دهه فجر امسال، در گازرسانی، استان سبز می‌شود.
وی همچنین گفت: در کمک به شهرداری‌ها از محل ارزش‌ افزوده مالیات و ستاد اربعین بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های کردستان کمک شده که در نوع خود بی‌سابقه است.
به گفته زارعی‌کوشا، پروژه ساماندهی مرز باشماق در سال ۹۹ کلنگ‌زنی شده بود و نیاز به اعتبار و تملک اراضی داشت که ۲۰۰ میلیارد تومان برای تملک ۲۵ هکتار اراضی اختصاص یافت و این اراضی تملک شد و چسم‌انداز بسیار پررونقی برای این مرز ترسیم کرده است.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی وجود دارد که افزون بر دو دهه از آغاز عملیات اجرایی آنها می‌گذرد گفت: در دو سه ماه آینده تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
زارعی کوشا در ارتباط با موضوع شفافیت مربوط به انتصابات مدیران در استان اظهار کرد: برای نخستین بار سامانه‌ای با عنوان نظارت بر انتصابات و اطلاعات مدیران کردستان طراحی شده است. اقشار مختلف مردم به این سامانه دسترسی خواهند داشت. در حال حاضر دو هزار و ۱۹۰ نفر مدیر ارشد میانی و پایه در استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد یک هزار و ۷۹۸ نفر مدیر بومی هستند.
زارعی کوشا گفت: از ۱۳۵ نفر مدیر عضو شورای اداری استان ۲۲ نفر اهل شهرستان قروه هستند.
استاندار کردستان در باره وضعیت پرواز فرودگاه سنندج گفت: ناوگان هوایی در کل کشور با مشکلاتی مواجه است و این مسائل مربوط به کردستان نیست. مسئله فرودگاه سنندج به اختلاف مدیر شرکت هواپیمایی مستقر در کردستان با ایرلاین‌ها مربوط بوده و به همین دلیل مدام اقدام به کنسل کردن پروازها می‌کردند. با این حال توسط یک شرکت جدید که مجوز فعالیت هواپیمایی آن صادر شده ۱۰ میلیون دلار بابت خرید هواپیما به شرکت خارجی واریز شده است. افق مورد نظر ما انجام حداقل ۲ پرواز از فرودگاه سنندج به دیگر فرودگاه‌های داخل و خارج کشور(اقلیم کردستان عراق) است.
استاندار کردستان در زمینه طرح ساماندهی کولبران هم بیان کرد: بسیاری از افرادی که شعار ساماندهی کولبری دادند اصلا نمی‌دانستند که کولبری چیست، هر مسئله و پدیده‌ای را باید ابتدا فهمید بعد برای آن نسخه پیچید. در بحث معیشت مرزنشیان در یک ماه آینده اقدامی انجام می شود که تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد و جزئیات آن به زودی اعلام می شود.
وی بیان کرد: از ۱۹۰ هزار متقاضی ثبت نام در مسکن ملی در استان ۸۵ هزار نفر تایید شدند و از نظر تایید شده نهایی نسبت به سهمیه اختصاص یافته به استان رتبه نخست کشوری را داریم.
استاندار کردستان اضافه کرد: زمین مورد نیاز برای ۲۰ هزار و ۵۰۰ واحد تامین شده و هم اکنون هفت هزار و ۵۰۰ واحد در استان در حال ساخت است.
استاندار کردستان یادآور شد: سه روز بعد از معارفه خانواده خود را در سنندج مستقر کردم چرا که اعتقادی به استاندار پروازی بودن نداشتم.
زارعی کوشا بیان کرد: در ۲۰ ماه ۸۰ سفر شهرستانی داشته‌ام و از نزدیک در جریان وضعیت همه نقاط استان قرار گرفته‌ام.
کلید واژه ها:
زارعی کوشا
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید