جمعه، 14 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » مرز باشماق آماده تردد زائران

استاندار کردستان خبر داد:

مرز باشماق آماده تردد زائران

0
کد خبر: 1253

مرز باشماق آماده تردد زائران

استاندار آذربایجان‌غربی نیز گفته است در مرز تمرچین و حاجی عمران  با توافق با اقلیم کردستان عراق ۳۸ کیت ورود و خروج برای زوار اربعین ایجاد شده است.
استاندار کردستان گفت: سال گذشته حدود ۵۵ هزار نفر زایر از مرز باشماق تردد کردند و برای امسال ۳۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده که تردد کنند و برای بیش از این نیز آمادگی داریم.
اسماعیل زارعی کوشا پنجشنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه خبر که به صورت ویدیویی با موضوع تردد زائران اربعین از طریق مرز باشماق مریوان برگزار شد، گفت: با توجه به آب و هوای متبوع و مناسب مریوان نسبت به مرزهای جنوبی کشور، زایران در شرایط مناسب‌تری می‌توانند به مراسم اربعین حسینی خود را برسانند.
وی افزود: فعالیت مرز باشماق از اذان صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۹ عصر ادامه دارد و زایران از این مرز می‌توانند تردد کنند.
زارعی کوشا گفت: امکان توقف در مرز به میزان ۴ هزار خودرو و ۱۲ هزار خودرو نیز در مریوان فراهم شده که به وسیله ۱۲۰ دستگاه اتوبوس به مرز انتقال داده می شوند.
وی اظهار کرد: زایران استان‌های شمالی و مرکزی مانند زنجان، قزوین، تهران و قم می‌توانند از مرز باشماق برای تردد استفاده کنند، هر چند که زایرانی نیز سال گذشته از خراسان و گلستان از این مرز تردد کردند.
استاندار کردستان افزود: برای بحث برگشت زایران نیز هماهنگ شده از پایانه کاظمین به صورت مستقیم به مرز باشماق مریوان منتقل شوند.
زارعی کوشا ادامه داد: هزینه تردد زایران از مرز باشماق تا بغداد و کاظمین در حال حاضر بر اساس قراردادهای منعقد شده برای هر نفر یک میلیون نفر است.

ایجاد ۳٨ کیت ورود و خروج در مرز تمرچین و حاج عمران
استاندار آذربایجان‌غربی نیز گفته است در مرز تمرچین و حاجی عمران  با توافق با اقلیم کردستان عراق ۳۸ کیت ورود و خروج برای زوار اربعین ایجاد شده است.
محمد صادق معتمدیان با اشاره به اینکه امسال پذیرایی مردم از شمال غرب کشور و کشورهای ترکیه، آذربایجان و زائران کشورهای منطقه قفقاز خواهیم بود گفت: آمادگی پذیرایی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی را در استان داریم.
استاندار گفت: برای حمل و نقل داخل اقلیم کردستان عراق نیز دو هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید