سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » چرا باید مدال قهرمانی بر گردنش آویخت؟

سلیمان الله مرادی

چرا باید مدال قهرمانی بر گردنش آویخت؟

0
کد خبر: 1244

چرا باید مدال قهرمانی بر گردنش آویخت؟

انجمن‌های زیست‌محیطی هستند که در جریان آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها و مراتع مریوان با تمام وجود پای کار آمدند اما نه تنها حمایت نشدند بلکه با بغض و نفرت به آنها نگریستند! آیا اینها فرزندان ایران نیستند؛ 
بسیاری از درگیری‌ها و خشونت‌ها در جامعه محصول عدم فهم مشترک از مسئله است.
آنچه امروز تحت عنوان مشکلات دولت-ملت در ایران مطرح است نشانه شاخصی از فقداک فهم مسئله است.
در این میان رسانه‌ها نیز به ویژه رسانه ملی، هرگز نتوانستند فهم مشترک از مشکلات مبتلابه جامعه را به‌عنوان پیش‌نیاز حل مسئله در دستور کار قرار دهند.
نمونه بارز، همین انجمن‌های زیست‌محیطی هستند که در جریان آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها و مراتع مریوان با تمام وجود پای کار آمدند اما نه تنها حمایت نشدند بلکه با بغض و نفرت به آنها نگریستند! آیا اینها فرزندان ایران نیستند؛ نباید جان‌فشانی‌هایشان را در حفظ محیط زیست به حساب میهن‌ دوستیشان گذاشت؟ چرا نباید مدال قهرمانی بر گردنشان آویخت؛ چرا در رسانه‌های رسمی مورد تشویق قرار نمی‌گیرند؟ مگر جز این است که اینها سرمایه‌ی کشورند. 
بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در توصیه به گردانندگان رسانه‌ها می‌فرمایند: "به‌جای اینکه هر روز عکس من را منتشر کنید عکس و خبر آن جوان مبتکر، آن کشاورز تلاشگر و آن روستایی نمونه را پخش کنید".
شایسته است، رسانه‌های رسمی، اهتمام برای رسیدن به فهم مشترک را به مثابه نیاز ملی در دستور کار قرار دهند تا شاید در این وانفسای بی‌اعتمادی بتوان چشم‌اندازی روشن از حل مسئله و غلبه بر مشکلات کشور ترسیم کرد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید