شنبه، 15 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » هشدار دانشگاه علوم پزشکی کردستان در باره شیوع دوباره کرونا

32 نفر در مراکز درمانی بستری هستند

هشدار دانشگاه علوم پزشکی کردستان در باره شیوع دوباره کرونا

0
کد خبر: 1025

هشدار دانشگاه علوم پزشکی کردستان در باره شیوع دوباره کرونا

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های بانه، بیجار، دهگلان، سنندج و کامیاران دارای رنگ زرد و شهرستان‌های دیواندره، سروآباد، سقز، قروه و مریوان آبی رنگ هستند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با یادآوری قرارگیری 5 شهرستان استان در منطقه زرد کرونایی، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کردستان هشدار داد و گفت: 32 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.
فرزام بیدارپور افزود: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های بانه، بیجار، دهگلان، سنندج و کامیاران دارای رنگ زرد و شهرستان‌های دیواندره، سروآباد، سقز، قروه و مریوان آبی رنگ هستند.
وی گفت: از 32 بیمار مبتلا به کرونا که در مراکز درمانی استان بستری هستند 6 نفرشان در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
بیدارپور با اشاره به روند افزایشی موارد مبتلا به کرونا، بیماران دارای علایم تنفسی را به قرنطینه در منزل و جداسازی از سایر افراد خانواده توصیه کرد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی از قبیل پرهیز از دست دادن و روبوسی در میهمانی‌ها، بهبود تهویه منازل، استفاده از ماسک در تجمعات و مکان‌های سربسته، تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سالی که بیش از ۶ ماه از تزریق دوز قبلی آنان گذشته باشد و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای شامل بیماران قلبی، کلیوی، کبدی، تنفسی، دیابت، فشارخون و صعب‌الاعلاج و نیز ضعف سیستم ایمنی در پیشگیری از این بیماری موثر است.
منبع: فارس
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید