سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » برق‌رسانی به باغات روستای «سرریز» هورامان

به دستور استاندار صورت گرفت:

برق‌رسانی به باغات روستای «سرریز» هورامان

0
کد خبر: 1795

برق‌رسانی به باغات روستای «سرریز» هورامان

با دستور و تاکید استاندار کردستان و در راستای رضایت‌مندی اهالی روستا، توسعه بخش کشاورزی و باغات روستا، طرح برق‌رسانی به ۲۵ خانه‌باغ در روستای «سرریز» هورامان از توابع شهرستان کامیاران با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اجرا و کمتر از ۷ روز کاری به بهره‌برداری رسید.
سنندج- خبرنگار روزنامه روژان: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از تامین برق مورد نیاز برای باغات روستای «سرریز» هورامان بعد از ۱۸ سال انتظار خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ “هیوا لهونیان” با بیان اینکه برق‌رسانی به باغات روستاها موجب توسعه منطقه و مانع مهاجرت مردم روستا به شهرها می‌شود، اظهار داشت: با دستور و تاکید استاندار کردستان و در راستای رضایت‌مندی اهالی روستا، توسعه بخش کشاورزی و باغات روستا، طرح برق‌رسانی به ۲۵ خانه‌باغ در روستای «سرریز» هورامان از توابع شهرستان کامیاران با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اجرا و کمتر از ۷ روز کاری به بهره‌برداری رسید.
‌مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اهمیت توسعه بخش کشاورزی به ویژه باغداری در این مناطق، عنوان کرد: ایجاد خطوط جدید برای باغداران و کشاورزان، زمینه توسعه بخش کشاورزی و باغداری را تا حد لازم فراهم می‌کند و در راستای افزایش درآمد مردم منطقه بسیار موثر بوده و مشکلات مهاجرت اهالی روستا به شهرها و بیکاری مردم را تا حد ممکن مرتفع خواهد ساخت و امید است با جذب اعتبارات بیشتر، همه نیازهای کشاورزان و باغداران در این زمینه  مرتفع گردد.
لهونیان افزود: با بهره‌برداری از این طرح، اکثر متقاضیان برق باغات،گردشگری، خانه کارگری وکشاورزی پس از اخذ مجوزهای قانونی، صاحب امتیاز شده و علاوه بر داشتن برق پایدار می‌توانند ازتعرفه‌های تخفیفی نیز همزمان بهره‌مند شوند.
‌وی با اشاره به حجم فیزیکی این طرح، اظهار داشت: احداث ۲۳۰۰ متر شبکه فشار متوسط، نصب ۴۶ اصله تیر برق، نصب ۵ دستگاه ترانس ۵۰ کیلو ولت آمپر و به‌طور همزمان برق رسانی به چندین چاه کشاورزی و دامداری در مسیر صورت گرفت.


تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید