جمعه، 14 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » معدن طلای سقز پيشران اقتصاد كردستان خواهد بود

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) در دیدار با استاندار:

معدن طلای سقز پيشران اقتصاد كردستان خواهد بود

0
کد خبر: 1589

معدن طلای سقز پيشران اقتصاد كردستان خواهد بود

استاندار: بر این باوریم که مشابه حوزه کشاورزی بایستی با تغییر نگرش مدیران و بدنه کارشناسی ارگان‌های ذیربط نسبت به حوزه صنعت نیز تحولات اساسی ایجاد کنیم.
آخرین وضعیت پیشرفت پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز در جلسه استاندار کردستان با مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) و شرکت توسعه معادن طلای کردستان، بررسی شد.
استاندار کردستان در این جلسه اظهار کرد: بر این باوریم که مشابه با حوزه کشاورزی بایستی با تغییر نگرش مدیران و بدنه کارشناسی ارگان‌های ذیربط نسبت به حوزه صنعت نیز تحولات اساسی ایجاد کنیم.
زارعی کوشا ضمن قدردانی از شرکت توسعه معادن طلای کردستان خواستار اجرای موضوعات زیرساختی و کلان در سطح شهرستانی و نیز استانی از این طریق شد.
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین نیز در این نشست اظهار داشت: شرکت توسعه معادن طلای کردستان از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) و وابسته به شستا است که از سال ۱۳۹۲ در استان کردستان با هدف طراحی، ساخت و بهره‌برداری از معادن طلا و فلزات گران‌بهای منطقه سقز، تاسیس شده است.
امیر حسین نادری افزود: پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۵ میلیون دلار با هدف تولید ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال از آذرماه سال ۱۴۰۱ به دنبال کلنگ زنی توسط رئیس جمهور  عملیاتی شد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در اواخر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید كه خوراك اين كارخانه از معدن طلاي قلقله با ذخيره قطعي ۳۰ ميليون تن كانسنگ تامين خواهد شد.
وی تاكيد كرد: اين پروژه بزرگترين پروژه طلا در منطقه كردستان خواهد بود كه با عنوان “پروژه پيشران اقتصاد استان كردستان” نامگذاری شده است و بالغ بر ۵۰۰ اشتغال مستقيم و غيرمستقيم را برای مردم منطقه به ارمغان خواهد آورد.
مديرعامل هلدینگ صدرتامين در این جلسه با تشریح وضعیت فعلی پروژه و با بیان اینکه بخش اصلی مهندسی کار به پایان رسیده و طی دو ماه آینده سفارش‌گذاری تجهیزات اصلی خط تولید کارخانه انجام خواهد شد، افزود: عملیات خاکبرداری پروژه که حجم قابل توجهی از فرآیند احداث بوده، به پایان رسیده و در مدت زمان باقیمانده از زمان سفارش گذاری تا تحویل تجهیزات خط تولید کارخانه، سازه‌ها و بسترهای لازم جهت نصب آنها، اجرایی خواهد شد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید