پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » استاد مهدی مردوخی دارفانی را وداع گفت

در سن ۸۲سالگی؛

استاد مهدی مردوخی دارفانی را وداع گفت

0
کد خبر: 1427

استاد مهدی مردوخی دارفانی را وداع گفت

پيكر این هنرمند پيشكسوت  و از چهرهای مطرح کشور در عرصه خوشنویسی، شنبه 4 آذر ماه در قطعه هنرمندان سنندج به خاک سپرده شد.
یحیی صمدی-روژان: استاد مهدی مردوخی از مفاخر هنر خوشنویسی و تذهیب کردستان در سن ۸۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
وی متولد بهمن ۱۳۲۰ سنندج است. پس از پایان تحصیلات مقدماتی به استخدام آموزش و پرورش در آمد و در دبیرستان‌های سنندج و سپس در دانشگاه فرهنگیان(دانشسرای تربیت معلم سنندج) به تدریس ادبیات و هنر پرداخت و هنرجویان زیادی را تریبت کرد که بسیاری از آنان اکنون خود استاد هستند. علاوه بر هنرخوشنویسی در نقاشی رنگ و روغن، نقاشی‌خط، تذهیب، گرافیک و هنر تابلونویسی و طراحی نیز دست داشتند.
زنده‌یاد مردوخی عضو انجمن خوشنویسان ایران بود و داراى مدرك فوق ممتاز خوشنويسى و از بنيان گزاران انجمن خوشنويسان سنندج و از اولين مدرسان اين انجمن بوده است.
نمایشگاه‌های متعددی از آثار وی بارها برپا شد. در چند سال گذشته دیوان حافظ را با خط زیبای خود به چاپ رساند و همچنین عزلیات، بوستان، گلستان سعدی را هم به زیور خط زیبای خود آراسته کرد که متاسفانه اجل مهلت نداد این آثار وزین در دوران حیاتش به چاپ برسد.

در قطعه هنرمندان بهشت محمدی سنندج آرمید
آيين تشييع پيكر این هنرمند پيشكسوت  و از چهرهای مطرح کشور در عرصه خوشنویسی، تذهیب و نقاشی خط روز شنبه 4 آذر ماه در قطعه هنرمندان سنندج برگزار و به خاک سپرده شد.
در آیین تشییع و خاکسپاری این هنرمند اهالی فرهنگ و هنر و بزرگان عرصه هنرهای تجسمی و خوشنویسی و نقاشی و... جمع زیادی از مردم قدرشناس و هنردوست کردستان و به ویژه سنندج حضور داشتند.
استاد مهدی مردوخی از مفاخر هنر خوشنویسی و تذهیب ایران و کردستان شامگاه روز پنچ شنبه 2 آذر ماه در تهران دارفانی را وداع گفت و بعد از انتقال پیکر این مرحوم به سنندج ساعت 10 صبح روز شنبه 4 آذرماه 1402 طی مراسمی عرفانی با حضور جمع زیادی از اهالی هنر و فرهنگ کردستان و استقبال مردم فهیم و هنردوست تشییع و در قطعه هنرمندان شهر سنندج تدفین شد.
در این مراسم تعدادی از هنرمندان به ویژه هنرمندان نام‌ور عرصه خوشنویسی از جمله دکتر عزت‌پور و استاد افتخار در ارتباط با هنر و تاثیررگذاری و خدمات و آثار و مردم‌داری این مرحوم سخنرانی کردند.
روحش شاد و یادش گرامی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید