پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » سلین هورامان پربارش‌ترین نقطه کردستان

یخبندان تا شنبه ادامه دارد

سلین هورامان پربارش‌ترین نقطه کردستان

0
کد خبر: 1416

سلین هورامان پربارش‌ترین نقطه کردستان

اداره کل هواشناسی کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد طی شبانه روز گذشته سراب شهرک با حداقل دمای منفی ۳ درجه و سلین هورامان با ۱۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مناطق استان کردستان بودند.
اداره کل هواشناسی کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد طی شبانه روز گذشته سراب شهرک با حداقل دمای منفی ۳ درجه و سلین هورامان با ۱۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مناطق استان کردستان بودند.
همچنین شهر سلین در منطقه اورامان با ۹۷ میلی‌متر بارندگی در شبانه‌روز گذشته بیشترین بارش را در استان به نام خود ثبت کرد و پس از آن سروآباد ۶۸ میلیٔمتر، مریوان ۵۳ میلی متر، بانه ۴۲ میلی متر، کامیاران ۳۹ میلی متر، آویهنگ ۳۴ میلی متر، موچش ۳۴ میلی متر، سنندج ۳۵ میلی متر، هزارکانیان ۳۰ میلی متر و حاجی ممدان نیز با ۲۲ میلی متر بارندگی داشتند.
همچنین در شبانه روز گذشته ۴ سانتی متر برف در ایستگاه زرینه و ۳ سانتی متر در ایستگاه هزارکانیان ثبت شده است.
بر اساس پیش‌بینی‌ها تا روز شنبه بارشی نخواهیم داشت اما شاهد یخبندان در سطح استان خواهیم بود.
هواشناسی کردستان از کاهش ۴ درجه‌ای دما از امشب در کردستان خبر داد و اعلام کرد اکنون دمای هوا در برخی نقاط به زیر صفر درجه رسیده و این سرمای شدید به یخبندان شبانه و صبحگاهی منجر خواهد شد.
در محورهای استان شاهد مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی خواهیم بود.
صبح امروز دمای هوا در زرینه و هزارکانیان به زیر منفی ۶ درجه و در سنندج به منفی ۲ درجه رسیده است و در سایر نقاط همچون نساره منفی ۴ درجه و شهرستان های بانه، بیجار و دهگلان منفی ۳ درجه، سقز و قروه منفی ۲، مریوان منفی یک و سروآباد صفر درجه است.
امروز شاهد سرمای شدید و وزش باد در سطح استان خواهیم بود و دمای سنندج امروز بین منفی ۲ تا ۱۱ درجه، فردا ۰ تا ۱۱ درجه و روزهای بعد نیز کاهشی و در نوسان خواهد بود.

بارش ۲۰ سانتی متری برف در گردنه ژالانه
با بارش اولین برف پاییزی ارتفاع برف در گردنه ژالانه هورامان به ۲۰ سانتی متر رسید.
بارش برف پاییزی علیرغم پیش‌بینی‌ها بسیاری را غافلگیر و تردد در گردنه‌ها را مختل کرد. تعدادی از خودرو‌ها دیشب در محورهای برفگیر گرفتار شدند که با تلاش راهداری و هلال احمر آزادسازی شدند.
در حال حاضر تردد در محور‌های اصلی بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید