پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » انصافا این شهردار کار می‌کند

عماد کریمیان

انصافا این شهردار کار می‌کند

0
کد خبر: 1272

انصافا این شهردار کار می‌کند

هر محله‌ای از سنندج که قدم می‌گذاری، اکیپ‌های عملیاتی شهرداری مشغول به کار هستند. ده‌ها پارک، فضای سبز، تعریض میدان، المان‌سازی، ترمیم آسفالت، سنگفرش و سایر طرح‌های عمرانی در سنندج در حال اجرا است.
۲۶ دی ماه ۱۴۰۰، سامانه‌ی بارشی سردی وارد استان کردستان شد. برف سنگینی در سنندج و دیگر شهرهای کردستان بارید. در سنندج ۲۴ ساعت یکریز برف بارید. در  بعضی نقاط، ارتفاع برف به ۵۰ سانت هم می‌رسید. برفی که در ۱۵ سال قبل، بی‌سابقه بود. آن زمان حدود کمتر از ۶ ماه از انتخاب "سیدانور رشیدی" به عنوان شهردار سنندج می‌گذشت‌.
کمبود امکانات مالی و تجهیزاتی شهرداری و غیر قابل پیش‌بینی بودن آن بارش عظیم پس از ۱۵ سال، همه از جمله مسوولین شهرداری را غافلگیر کرد. دو - سه روز رفت و آمد مردم و  خوددوها در سطح شهر به کندی و به سختی صورت می‌گرفت. هوا بسیار سرد شد و برخی شب‌ها دما به منفی ۲۶ درجه هم رسید. در میانه‌ی برف و سرما، بازار انتقادهای ناجوانمردانه علیه شهردار جدید داغ شد.
هر کسی که از هر موضوع و هر مسوولی دلش پر بود، دق دلی‌اش را سر شهردار خالی می‌کرد و موج بد و بی‌راه گفتن به شهردار بومی که اتفاقا دیوارش از همه‌ی دیوارهای دیگر کوتاه‌تر بود، به راه افتاد. انتقادهایی که ۹۰ درصد‌ از روی کینه‌توزی، حسادت و سوء نیت بود.
آن زمان من یادداشتی تحت عنوان "بارش برف سنگین و داستان تکراری حمله به مسوولین بومی" نوشته، در برابر منتقدان دروغین، ایستاده و خواستار تغییر شیوه‌ی انتقاد از تازنده به سازنده و فرصت دادن به شهردار برای نشان دادن کارایی‌اش شدم. پس از انتشار آن یادداشت، افراد مختلف، با صدها پیام و تماس تلفنی مرا مورد سرزنش قرار دادند که تو چرا به جای انتقاد از شهردار، از وی حمایت می‌کنی؟
اینک پس از  گذشت یک سال و نیم از آن روز، برف‌ها آب شده‌اند و جاده‌ها باز. شهردار سنندج که به قول منتقدان، کارایی و کفایت لازم را برای اداره‌ی شهر نداشت، اکنون با همکاری شورای شهر، در حال اجرای پروژه‌هایی است که از زمان استانداری "دکتر "محمدرضا رحیمی" و همچنین دوران ریاست مهندس شرمین شریفی در سازمان سیما، منظر و فضای شهر  شهرداری به این سو، بی‌سابقه بوده است. به هر محله‌ای از سنندج که قدم می‌گذاریم، اکیپ‌های عملیاتی شهرداری مشغول به کار هستند. ده‌ها پارک، فضای سبز، تعریض میدان، المان‌سازی، ترمیم آسفالت، سنگفرش و سایر طرح‌های عمرانی در سنندج در حال اجرا است.

ای کاش ناقدانی که آن هنگام شهردار را آماج هجمه‌های ناجوانمردانه‌ی خویش قرار داده بودند، اینک چشمان خود را بر این همه خدمت ارزشمند و ماندگار وی نمی‌بستند.
این حجم بزرگ از اقدامات عملیاتی گسترده‌ی شهری، نویدبخش هرچه زیباتر شدن سنه‌دژ بوده و با اتمام این پروژه‌ها، سنه‌ شهری خواهد شد شایسته‌ی مردم شریف شهر خلاق موسیقی‌.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید