دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » مردم باید بدانند مالیاتی که پرداخت می‌کنند چگونه و کجا هزینه می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی کردستان در بازدید از تحریریه روژان:

مردم باید بدانند مالیاتی که پرداخت می‌کنند چگونه و کجا هزینه می‌شود

0
کد خبر: 1206

مردم باید بدانند مالیاتی که پرداخت می‌کنند چگونه و کجا هزینه می‌شود

مصطفی فعله‌گری در این دیدار گفت: متأسفانه در مورد آشنایی مردم با قوانین، کارکردها، هزینه‌کرد و تأثیر مالیات بر جامعه دچار فقر فرهنگی هستیم.
مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی از تحریریه روزنامه روژان سنندج بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با مدیر مسئول و خبرنگاران روژان، به برخی سؤالات پاسخ داد.
مصطفی فعله‌گری در این دیدار گفت: متأسفانه در مورد آشنایی مردم با قوانین، کارکردها، هزینه‌کرد و تأثیر مالیات بر جامعه دچار فقر فرهنگی هستیم.
وی با اشاره به هفته ترویج فرهنگ مالیاتی افزود: این هفته فرصت مناسبی است در باره ابعاد و کارکرد و نقش مالیات در توسعه و عمران و آبادنی کشور توضیح داده شود. مردم حق دارند بدانند مالیاتی که پرداخت می‌کنند چگونه، کجا و برای چه مواردی هزینه می‌شود؟
وی با اعلام اینکه بخشی از مالیات‌های اخذ شده مستقیماً به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود یادآوری کرد: این پرداختی‌ها منبع مهمی برای اداره شهرها و مناطق روستایی است و نسبت به سال قبل بیش از 30 درصد رشد داشته است.متاسفانه شهرداران اعلام نمی‌کنند که مثلا فلان پروژه را از محل مالیات‌های مردم احداث کرده‌ایم. در کردستان 5 یا 6 برابر مالیات اخذ شده از مردم هزینه می‌شود.
فعله‌‏گری، تصریح کرد: با پرداخت به موقع مالیات و عوارض می‌توان توسعه استان، شهر و روستاها را شتاب بخشید و به مردم این اطمینان را داد که تمامی مالیات پرداختی آنان مستقیم و غیر مستقیم در جهت عمران و آبادانی و تامین بودجه استان هزینه خواهد شد.
وی اظهار داشت: در بین شهرهای استان، شهرداری مرکزی سنندج با 784 میلیارد ریال، شهرداری سقز با 350 میلیارد ریال، شهرداری مریوان با 294 میلیارد ریال و شهرداری بانه با 235 میلیارد ریال به ترتیب بیشترین مبالغ را سال گذشته دریافت کردند.
فعله‌گری گفت: شهرداری قروه 165 میلیارد ریال، شهرداری کامیاران 120 میلیارد ریال، شهرداری بیجار بیش از 105 میلیارد ریال، شهرداری دهگلان 55 میلیارد ریال، شهرداری دیواندره 72 میلیارد ریال و شهرداری سروآباد بیش از 10 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰1 دریافت کرده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه براساس بند دوم ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده، کلیه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت‌ها می‌شوند بیان کرد: حدود 1702 نقطه شهری و روستایی در استان به صورت دائمی از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار می‌شوند.
مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان در خاتمه با اشاره به مشارکت مردم در تامین درآمدهای دولت خاطرنشان کرد: در قانون مالیات بر ارزش افزوده، سازمان مالیاتی ملزم شده است هزینه کرد مالیات در بخش‌های مختلف بالاخص عوارضی که به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها واریز می‌شود را به صورت متناوب به عموم مردم اطلاع رسانی نماید.
فعله‌گری اظهارداشت:‌ در جامعه ما مشارکت مردم در همه زمینه‌ها کم است خصوصا در حوزه مالیاتی که نیارمند کار فرهنگی است. نباید برای کارهایی که انجام می‌شود  بر سر مردم منت گذاشت، مردم صاحبان اصلی کشور هستند. باید برای مردم توضیح داد و شفاف‌سازی کرد.
مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان اعلام کرد: ما به‌عنوان امدر مالیاتی هزینه کنند منابع نیستیم، فقط تامین کننده منابع مالی خدمات دولت هستیم. خدماتی که متاسفانه در گردش کار و اطلاع‌رسانی کمتر در رسانه‌ها نامی از منبع تعمین‌کننده اعتبار یعنی امور مالیاتی برده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با تلاش روابط عمومی و همکاری رسانه‌ها گام‌های مثبتی برای تبیین نقش مالیات در توسعه کشور و عمران و آبادانی کردستان برداشته شده است خواستار همکاری بیشتر روزنامه روژان در این زمینه شد و و خاطرنشان کرد: در این هفته بازديد استاندار از اداره کل امور مالیاتی انجام شد و ایشان در جریان روند فعالیت اداره قرار گرفتند و مستقیما با ارباب رجوع و کارکنان امور مالیاتی صحبت کردند که برای کارکنان و مؤدیان دلگرم کننده بود.
وی گفت: خوشبختانه استان کردستان جزو استانهایی است که بیشترین معافیت در تعداد مودیان معاف ار مالیات را دارد.
دسته بندی: اخبار / اسلایدر / اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید