شنبه، 15 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » دانشگاه علوم پزشکی کردستان دومین دانشگاه جوان کشور

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد؛

دانشگاه علوم پزشکی کردستان دومین دانشگاه جوان کشور

0
کد خبر: 1194

دانشگاه علوم پزشکی کردستان دومین دانشگاه جوان کشور

نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان تایمز بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی، دانشگاه‌های با قدمت کمتر از ۵۰ سال را در چهار حوزه ماموریتی اساسی شامل آموزش، پژوهش، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی ارزیابی می‌کند.
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس جدیدترین نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی آموزش عالی تایمز، این دانشگاه جایگاه ۷۶ جهانی و دوم کشوری را به خود اختصاص داد.
به گفته دکتر یدالله زارع‌زاده نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان تایمز بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی، دانشگاه‌های با قدمت کمتر از ۵۰ سال را در چهار حوزه ماموریتی اساسی شامل آموزش، پژوهش، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی ارزیابی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ نانیانگ سنگاپور و دانشگاه فنی هنگ کنگ رتبه‌های اول و دوم دانشگاه های جوان جهان را به خود اختصاص دادند، افزود: بیشترین تعداد دانشگاه‌های جوان جهان از کشورهای ترکیه و هندوستان هستند و جمهوری اسلامی ایران با حضور ۳۹ دانشگاه در مقام سوم قرار دارد.
زارع‌زاده گفت: در مجموع ۶۰۵ دانشگاه جوان در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۳ شرکت کردند که در ایران، دانشگاه علوم پزشکی کردستان با کسب رتبه دوم کشوری بعد از دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفت.
مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این دانشگاه پیش از این نیز در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی (نظام رتبه‌بندی بین‌المللی آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۲۳) رتبه ۷۱ را در میان دانشگاه‌های آسیایی به خود اختصاص داد.
وی با تبریک این موفقیت گفت: درخشش دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی مرهون تلاش‌های بی‌دریغ جامعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.
سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.
در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.

خبرنگار- روناک خسروی شاد
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید