شنبه، 8 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » ترافیک سنگین در مسیر هورامان

مسافران تا اطلاع ثانوی به هورامان نروند

ترافیک سنگین در مسیر هورامان

0
کد خبر: 1020

ترافیک سنگین در مسیر هورامان

منطقه هورامان و دریاچه زریبار و روستاهای هدف گردشگری اطرافش، ازجمله شهر لک‌لک‌ها، هدف بیشتر گردشگران بود.
ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان با انتشار اطلاعیه‌ای از هم‌وطنان خواست با توجه به حجم بالای ترافیک در محور هورامان، از تردد وسایل نقلیه به مسیرهای منتهی به این منطقه تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.
به گزارش خبرنگار روژان‌پرس، تعطیلات عید سعید فطر و تقارن این ایام با موسم بهار فرصت مناسبی برای ورود مسافران زیادی به استان کردستان به ویژه دو شهرستان گردش‌پذیر سروآباد و مریوان بود به گونه‌ای که ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان چند روز قبل از عید فطر از تکمیل ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی این دو شهر خبر داد.
اگرچه آمار دقیقی از تعداد خودروها و مسافران از سوی دستگاه‌های متولی تا کنون اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد تعداد گردشگران آنگونه هم زیاد نیست اما به نسبت ضعف زیرساختها به ویژه جاده‌های باریک و کمبودهایی که در زمینه مراکز اقامتی و مهمانپذیر در استان هست بیش از حد متعارف جلوه می‌نماید.
هورامان که در شهرستان سروآباد قرار دارد به دلیل آب و هوای باطراوت و طبیعت سرسبز و کوهستانی و وجود چشمه‌سارها و جنگل‌های بلوط، بیشترین مسافر را داشته است.

مهربانی مردم روستای گوشخانی
اهالی روستای گوشخانی از توابع شهرستان سروآباد در اسکان رایگان مسافران و گردشگران سنگ تمام گذاشتند.
هتل سنگی هورامان تخت
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سروآباد گفت: مسافران و گردشگران ورودی به روستای هدف گردشگری از شامگاه پنج‌شنبه تاکنون به‌صورت رایگان در منازل اهالی روستا اسکان داده شدند.
فریاد حدادیان روز شنبه دوم اردیبهشت‌ماه در این‌باره اظهار کرد: سروآباد یکی از شهرهای گردشگرپذیر استان کردستان است که با داشتن طبیعی بکر و بی‌نظیر همواره میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور بوده است.
وی افزود: تقارن زیبایی فصل بهار با ایام تعطیلات عیدسعید فطر باعث شده است که مسافران و گردشگران بسیاری به این شهرستان سفر کنند.
او عنوان کرد: با توجه به افزایش ورود مسافران و تکمیل هتل‌ها و مراکز اقامتی دائم و موقت این شهرستان، مردم مهربان روستاهای سروآباد به‌ویژه مردم مهمان‌نواز روستای گوشخانی منازل خود را در اختیار بیش از ٤٠٠ مسافر گذاشتند.
حدادیان حضور گردشگران در این منطقه را فرصتی برای رونق اقتصادی شهرستان عنوان کرد و گفت: حضور گردشگران در این منطقه فرصت‌های شغلی و درآمدی ایجاد کرده که می‌تواند موجب شکوفایی اقتصادی شود. 
استفاده از سالن‌های ورزشی در سنندج برای اسکان مسافران 
اما در سنندج مرکز استان هم ظرفیت مراکز اقامتی تکمیل شده و از واحدهای موقت برای اسکان مسافران استفاده می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سنندج شامگاه جمعه یکم اردیبهشت‌ماه در این‌باره به خبرنگار روژان‌پرس گفت: علاوه بر تجهیز مراکز اقامتی دارای مجوز، نسبت به آماده‌سازی مراکز اسکان موقت و اضطراری هم اقدام شده است.
پیام مجیدی اظهار کرد: شب گذشته با توجه به افزایش آمار ورود مسافران به سنندج، مراکز اقامتی موقت از جمله سالن ورزشی آزادی سنندج برای اسکان مورد استفاده قرار گرفت.
وی با اشاره به بازدید نظارتی بر عملکرد اماکن اقامتی و گردشگری سنندج در این ایام بیان کرد: در این بازدیدها مواردی همچون نرخ‌نامه‌ها، بهداشت محیط کار، بهداشت نمازخانه‌ها، کیفیت خدمات، نظافت واحدها، رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی مورد ارزیابی قرار گرفت.

موج ورود گردشگران به شهرستان مریوان
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مریوان نیز از ورود موج مسافران و گردشگران به این شهرستان خبر داد.
مصطفی طاهری گفت: این روزها شاهد ورود تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به شهرستان خوش آب وهوای مریوان هستیم. دریاچه زریبار، روستاهای هدف گردشگری اطراف دریاچه، شهر لک‌لک‌ها، مراکز خرید، سد گاران و برخی اماکن تفریحی هدف بیشتر گردشگران بود.
از بانه نیز خبر می‌رسد با توجه به حضور بی‌نظیر گردشگران در تعطیلات عید سعیدفطر و تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی دائم در این شهر، ظرفیت اسکان اضطراری مسافران در مراکز موقت شهرستان افزایش یافته است.
ورود تعداد زیاد مسافران و گردشگران و بنا به اذعان متولیان امور گردشگری، استفاده از ورزشگاه‌ها برای اسکان برخی از آنان بار دیگر این واقعیات را آشکار ساخت که استان کردستان برای رسیدن به شرایطی ایده‌آل جهت پذیرایی از گردشگران و مسافران چقدر فاصله دارد. طبیعی است که این شرایط ایجاب می‌کند برای توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل طرح‌های در دست اقدام گردشگری نظیر هتل‌ها باید گام‌های جدی برداشته شود. این در حالی است که تعداد زیادی از مسافران از قبل در مراکز بوم‌گردی روستاها  اسکان یافته بودند.
روزنامه کردستان؛ روژان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید