چهارشنبه، 4 تیر 1404

نامه سرگشاده معلم مریوانی به استاندار کردستان

آقای لهونی؛ امیدواریم و امیدوار !

بدانید که ما از آن روزی متنفر هستیم که هم شما و هم نمایندگانمان به دنبال منافع شخصی باشید و راه لجاجت بر علیه همدیگر را انتخاب نمایید. ...

تذکر نماینده سقز و بانه به رئیس جمهور

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس به رئیس حمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای جهاد کشاورزی، صمت و آموزش و پرورش تذکر داد. ...

کارنامه 6 ماه اول نماینده سقز و بانه در قاب روژان پرس

شناخت کامل از قوانین حاکم بر کشور، آشنائی با رویکردها و تاکتیک‌های جریان‌های سیاسی غالب، تسلط بر روش‌های تعامل با جریان‌های مسلط بر مجلس و دولت، آگاهی از بسترها و قواعد رانت و اطلاع از نیازهای توسعه از الزامات موفقیت در انجام وظایف نمایندگی است ...

سارا زندی /سنندج

«فتانه» ترانه‌ای ماندگار .

چرا بعد از مردن سراغ هنرمندان را می‌گیریم؟ بانو فتانه سال‌هاست که مرده است و کسی سراغش را نمی‌گیرد! کاش افرادی که با نگرانی خبر مرگ بانو فتانه را دنبال می‌کنند پیشتر با همین دل‌نگرانی سری به وی می زدند و از روز و حالش می پرسیدند. ...

ئارمان رەحیمی

سەبارەت بە مامۆستا هەژار

کاتێ کتێبی گەرم و خۆمانەی چێشتی مجێور دەخوێنی سەرەتا ئاگەیاری چەن خالی گرینگ ئەبی کە هەرتا کۆتایی کتێبەکە مادام دەیبینی. ...

نووسین ولێکۆڵینەوە: ساسان مۆنفەرێد(بێوەر)

«سوورەتوو» هەوارگەیێ بۆ مێرخاسان/ ژیانی مامۆستا مەلا موحەممەدسدیق ئیبراهیمی

مامۆستا مەلا موحەممەد سدیق ئیبراهیمی سوورەتوو لە ڕۆژی 2ی پووشپەڕی ساڵی 1306ی کۆچی هەتاوی لە ئاوایی سوورەتوو(سوورەتفێ) سەر بە شارستانی سەوڵاوا چاوی بەژیان هەڵێناوە. ...

یه‌حیا میرزایی

«فەتانەی وەلیدی» ڕچەشکێنی گۆرانی لە کوردوستان

بەداخەوە ژیانی هونەری ئەو هونەرمەندە بە هۆی باری نالەباری ژیان و نەخۆشی دەروونیەوە زۆر زوو کۆتایی پێ هات. بەڵام لەو تەمەنە کورتەشدا توانی ڕۆڵێکی مێژوویی لە هونەری مۆسیقای کوردیدا ببینێ. ...

فتانه ولیدی درگذشت

فتانه ولیدی، بانوی هنرمند کردستانی امروز در سن ۷۱ سالگی پس از یک دوره طولانی بیماری در سنندج دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت. ...

ثریا مطهرنیا

پایانی بر آغاز و از نو برای ایران

آموزگاری در مدارس چندپایه‌ی روستایی نقاط کم‌برخوردار مانند پرتاب شدن به جهانی موازی است که در آن همه چیز معنایی دیگر دارد و به تجربه‌ی زیسته‌ی هر آموزگاری، پهنه و گستره‌ی بیشتری می‌دهد و فضاهای ماندگاری را در خاطرش ثبت می‌کند. ...