پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
روژان پرس » سیاسی » سرزمین‌ها با وطن‌دوستی آباد شده‌اند

حمزه مرادی *

سرزمین‌ها با وطن‌دوستی آباد شده‌اند

0
کد خبر: 1634

سرزمین‌ها با وطن‌دوستی آباد شده‌اند

مردمِ خوب می‌دانند هر زمان، مجلس نمایندگان قوی به خود دیده، وضعیت کشور نیز سامان گرفته است.
بر کسی پوشیده نیست مسیر پیشرفت و رفاه هر کشوری با اراده جمعی و از گذر مجلس به عنوان عصاره ملت هموار می‌شود مسیری که قوانین کشور با قلمی اندیشمندانه و فکری ناب برای ایجاد رفاه مردم و فعال ماندن شریان‌های کشور، اقدام به تصویب قوانینی می‌نمایند که تاثیر مستقیم و بدون واسطه‌ای بر زندگی شهروندان می‌گذارد.
همگان نیک می‌دانیم که تصویب قوانین در مجلس بر میزان درآمد شهروندان، وضعیت اشتغال، رفاه مردم، آزادی و محدودیت‌ها، تشویق و تنبیه، آموزش و یادگیری و... تاثیرگذار است.
حال شهروندان چگونه و به چه شیوه‌ای می‌توانند نقشی موثر در عمران و آبادانی شهر خود داشته باشند؟
مجلس کانون قانون گذاری است؛ شهروندان با انتخاب نمایندگانی که درک و شناخت درست از وقایع کشور در حال و آینده دارند، می‌توانند به ارتقای جامعه در ابعاد مختلف کمک کنند. 
شهروندان با مشارکت آگاهانه خود در انتخابات، زمینه حضور نمایندگان توانمند را رقم خواهند زد و همین نمایندگان نیز با تصویب قوانین شایسته، تلاش می‌کنند پاسخی مناسب به رای و مشارکت آنان بدهند. قوانینی که تاثیری مثبتی بر چرخه اقتصاد، امنیت بیشتر، تسهیل امور اداری، ایجاد شور و نشاط در جامعه و تامین امنیت غذایی و روانی مردم دارد. یا تصویب قوانین حوزه ازدواج و فرزندآوری و... که همگی باید توسط مجلس تصویب و در نهایت توسط ارگان‌های مربوطه به اجرا درآید.
شرکت در انتخابات به دلیل تاثیر مستقیم بر سرنوشت مردم، امری مهم و حیاتی است و شور انتخاباتی وافر به مجلس عمل‌گرا منتقل شده و نمایندگان نیز با تصمیم‌گیری و وضع قوانین جدید برای جامعه و منسوخ نمودن قوانین ناکارمد، زمینه تعالی بهتر جامعه را رقم خواهند زد.
مردمِ وطن دوست به فکر عمران و آبادانی شهر خود بوده و خوب می‌دانند هر زمان، مجلس نمایندگان قوی به خود دیده، وضعیت کشور نیز سامان گرفته است؛ لذا نقش انتخابات روشن است، مشروط به اینکه هم مشارکت مناسب باشد هم انتخاب درست و به‌جایی صورت گیرد.
از طرفی دیگر به مردم توصیه می‌شود بعد از مشارکت و رای دادن، با مطالبه‌گری مکرر، از حق رای خود نگذرند همانطور که شرکت در انتخابات را برای خود تکلیف می‌دانند، الزام به پاسخگویی نمایندگان را نیز تکلیفی برای آنان تلقی کنند. نمایندگان یقینا باید پاسخگوی مردم باشند و آنان را ولی نعمتان خود ببینند نه آنکه بعد از انتخابات از پل که بگذرند مردم را فراموش کنند و در ایام انتخابات بعدی تازه فیلشان یاد هندوستان کند.
* کارشناس ارشد حقوق و جزا
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید