جمعه، 1 تیر 1403
روژان پرس » اخبار » پرده‌ی خاموشی بر بزرگترین سینمای روباز دنیا

عماد کریمیان

پرده‌ی خاموشی بر بزرگترین سینمای روباز دنیا

0
کد خبر: 1904

پرده‌ی خاموشی بر بزرگترین سینمای روباز دنیا

تعطیلی بزرگترین سینمای روباز دنیا در سنندج، زخمی بر پیکره فرهنگ و هنر این شهر است. امیدواریم که با تلاش مسئولین و سازمان‌های مردم‌نهاد، این سینما دوباره احیا شده و به پاتوقی برای گردشگران و علاقمندان به سینما در سنندج تبدیل شود.
سینمای روباز آبیدر سنندج که به عنوان بزرگترین سینمای روباز دنیا شناخته می‌شود، سال‌هاست در خاموشی فرو رفته و هیچ فیلمی از آن پخش نمی‌شود که این امر موجب نارضایتی بسیاری از مردم سنندج، گردشگران و علاقمندان به سینما شده است.
به نظر می‌رسد علاوه بر کم‌توجهی به هنر و برنامه‌های هنری، از سوی برخی از مسوولان این بخش، این سینما از نظر فنی هم با مشکلاتی روبرو باشد. فرسودگی تجهیزات و عدم رسیدگی به آنها، باعث از بین رفتن کارایی و کاهش کیفیت پخش فیلم در آن شده و سینما به حال خود رها شده است.
وجود چنین سینمای منحصر به فردی در دامنه‌ی پارک جنگلی زیبای آبیدر، علاوه بر اینکه فرصتی گران‌بها برای بهنه‌سازی اوقات فراغت مردم سنندج است، می‌تواند به عنوان یکی از جاذبه‌های بزرگ گردشگری این شهر به گردشگران معرفی و احیای آن می‌تواند گامی مهم در جهت رونق صنعت گردشگری و ترویج فرهنگ سینما در استان کردستان باشد.
 سینمای روباز آبیدر همچنان که یک مکان فرهنگی و هنری ویژه است، می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم نیز مورد استفاده قرار بگیرد. متاسفانه، از این ظرفیت به درستی استفاده نشده و این سینما در رونق گردشگری سنندج، کمترین نقشی ایفا نکرده و عدم وجود یک برنامه مدون و مشخص برای اداره آن، باعث شده که این سینما به حال خود رها شده و از رونق بیافتد.
با توجه به اهمیت جذب مخاط در عصر حاضر، سینماها باید خلاق و نوآور باشند که متاسفانه، در سینمای آبیدر هیچ ایده جدید و خلاقانه‌ای ارائه نشده است.
قطعا برای احیای این سینما، به حمایت‌ مالی نیاز است. مسئولین دولتی و بخش خصوصی باید با تامین منابع مالی لازم، به بازسازی و نوسازی سینما، خرید تجهیزات جدید و تهیه و پخش فیلم‌های مناسب کمک کنند.
همچنین تدوین یک برنامه جامع و مدون برای اداره سینما، شامل مواردی مانند جذب مخاطب، تنوع‌بخشی به فیلم‌ها، نمایش رویدادهای فرهنگی هنری ورزشی،  ارائه‌ی ایده‌های جدید مانند نمایش فیلم‌های سه‌بعدی، کنسرت‌ها، تئاتر و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، می‌تواند این سینما را به یکی از جاذبه‌های مهم استان تبدیل کند.
در نهایت، تعطیلی بزرگترین سینمای روباز دنیا در سنندج، زخمی بر پیکره فرهنگ و هنر این شهر است. امیدواریم که با تلاش مسئولین و سازمان‌های مردم‌نهاد، این سینما دوباره احیا شده و به پاتوقی برای گردشگران و علاقمندان به سینما در سنندج تبدیل شود.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید