دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » خطر مصرف قارچ‌های سمی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان هشدار داد؛

خطر مصرف قارچ‌های سمی

0
کد خبر: 1794

خطر مصرف قارچ‌های سمی

برای سم قارچ، پادزهر خاصی وجود ندارد و معالجه میسر نیست! بنابراین تنها راه ممکن جلوگیری و دقت و عدم مصرف قارچ سمی و ممانعت از ورود سم به بدن است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از مردم خواست با توجه نزدیک شدن به فصل رویش قارچ‌های سمی در طبیعت، از برداشت و مصرف خودسرانه قارچ‌ها خودداری کنند.
بهزاد شریفی پور گفت: با توجه به اینکه بعضی از گونه‌های قارچ از نوع سمی و حاوی سم مهلک هستند، آگاهی از این مطلب نقش مؤثری در عدم استفاده از آن و جلوگیری از حادثه و حوادث ناگواری خواهد شد که تجربه و سابقه آن وجود دارد.
وی بیان کرد: قارچ‌های سمی از نظر خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه شباهت بسیاری به قارچ‌های خوراکی دارند و این موضوع بسیار خطرناک است بنابراین تشخیص انواع خوراکی قارچ از انواع سمی مشکل است و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ‌شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است.
شریفی پور تأکید کرد: یکی از نکات مهم در ارتباط با سموم این است که برای اغلب آنها، پادزهر و به‌نوعی بستگی به میزان مصرف و شدت مسمومیت امکان درمان وجود دارد، اما برای سم قارچ، پادزهر خاصی وجود ندارد و معالجه میسر نیست! بنابراین تنها راه ممکن جلوگیری و دقت و عدم مصرف قارچ سمی و ممانعت از ورود سم به بدن است.
کلید واژه ها:
قارچ‌های سمی
دسته بندی: اخبار / اجتماعی / کردستان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید