دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » مرتکبین جرایم خشن تا پایان تعطیلات نوروز مرخص نمی‌شوند

رئیس کل دادگستری استان کردستان:

مرتکبین جرایم خشن تا پایان تعطیلات نوروز مرخص نمی‌شوند

0
کد خبر: 1710

مرتکبین جرایم خشن تا پایان تعطیلات نوروز مرخص نمی‌شوند

رئیس‌کل دادگستری کردستان بر لزوم استقرار گشت‌های تعزیرات برای کنترل بازار شب عید و ماه رمضان تاکید کرد. 
رئیس کل دادگستری کردستان به تمامی روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تابعه دستور داد به هیچ وجه به سارقین سابقه‌دار و اراذل و اوباشی که در زندان هستند، مرخصی ندهند. 
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی امروز در جلسه شورای پیشگیری از جرم با موضوع پیشگیری از سوانح و حوادث چهارشنبه‌سوری و مراسم پایان سال، ضمن تاکید بر برخورد جدی با هرگونه فروش و توزیع مواد محترقه غیر مجاز، اظهارداشت: مسئولین فراجای استان و ضابطین قضایی باید با این دسته از افراد بر اساس مقررات مربوط به جرم مشهود با قاطعیت برخورد کنند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل دهند. 
رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: افرادی که در چهارشنبه آخر سال و مراسم عید نوروز مرتکب جرایم پرخطر می‌شوند باید دستگیر شوند و تا پایان تعطیلات در بازداشتگاه بمانند. 
وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی خانواده‌ها و جوانان توسط صداوسیما، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و نهادهای متولی تاکید کرد و افزود:  شادی و نشاط در جامعه لازم و ضروری است اما باید در چارچوب حدود قانونی و شرعی باشد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برخورد با جرم روزه‌خواری نیز تاکید کرد و گفت:  در راستای پیشگیری و بازدارندگی لازم است به این موضوع خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم گردد. 
رئیس کل دادگستری استان ضمن هشدار به مردم در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز و تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام نوروز، خاطرنشان ساخت: مدیران ادارات مسئول در این ایام نباید غفلت کنند و دستگاه قضایی استان پرونده ویژه ترک فعل برای مدیران مسئول در حوزه تجاوز و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل خواهد داد و پس از نوروز با دستگاه‌هایی که کوتاهی کنند، برخورد خواهد شد. 
وی همچنین بر لزوم استقرار گشت‌های تعزیرات برای کنترل بازار شب عید و ماه رمضان و همچنین جمع‌آوری معتادین متجاهر تاکید کرد. 
حجت الاسلام حسینی ضمن آرزوی سلامتی توام با شادی برای مردم استان در ایام نوروز، افزود: توجه به نمادهای ملی، آیین‌ها و مراسم ریشه‌دار فرهنگی در استان ضروری است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید