سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » کارنامه درخشان بانک کشاورزی کردستان در سالجاری

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در گفت‌وگو با روژان پرس تبیین کرد؛

کارنامه درخشان بانک کشاورزی کردستان در سالجاری

0
کد خبر: 1658

کارنامه درخشان بانک کشاورزی کردستان در سالجاری

طرح تامین مای خرد با رویکرد بانکداری پیوندی با هدف افزایش درآمد روستائیان، ارتقاء سطح مهارت‌ها و توانمندی جامعه روستایی، دست‌رسی گروه‌های فقیر و کم‌درآمد به تسهیلات بانکی بدون ضامن و کاهش روند مهاجرت از روستا به شهر ایجاد شده است.
مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار  روژان پرس به تشریح عملکرد سالجاری پرداخت.
اسماعیل حیدری خبر از پرداخت 22 هزار و 353 فقره تسهیلات با 34 هزار و 458 میلیارد ریال اعتبار در 10 ماه گذشته سالجاری داد.
وی با اشاره به ضرورت تامین منابع مورد نیاز حوزه تولید کشاورزی گفت: در 10 ماه گذشته امسال 19 فقره تسهیلات طرح‌های بند الف تبصره 18 و صندوق توسعه ملی با هدف تامین منابع پروژه‌های سردخانه، مرغداری، دامداری، شیلات و زنبورداری با 2 هزار و 904 میلیارد ریال اعتبار به متقاضیان پرداخت شد.
حیدری افزود: یکی از الزامات تامین امنیت غذائی کشور تجهیز حوزه کشاورزی به ماشین آلات از قبیل کمباین، ادوات و نوسازی واحدهای تولیدی است که در این راستا 413 فقره تسهیلات با 924 میلیارد ریال پرداخت گردید که سبب ایجاد 214 شغل مستقیم برای جوانان جویای کار شد.
وی در خصوص جبران خسارات خشکسالی سال 1400 اظهار کرد: تعداد 24 هزار و 224 مورد تقاضا در بانک کشاورزی ثبت شد که در نهایت 2 هزار و 701 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفت که کمک شایانی به خسارت دیدگان بود.
این مقام مسئول بهبود کمی و کیفی مسکن را از عوامل افزایش انگیزه ماندن در روستا و تسریع مهاجرت معکوس دانست و تصریح کرد: در 10 ماه گذشته 628 میلیارد ریال در اختیار 524 متقاضی برای احداث، بازسازی و ودیعه مسکن روستائی قرار گرفت.
وی با اشاره به آمار پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزند آوری و قانون جوانی جمعیت اعلام کرد: 3 هزار و 253 میلیارد ریال تسهیلات به 2 هزار و 695 نفر پرداخت شد.
حیدری اجرای طرح بانکداری پیوندی و مشاغل خانگی را ابتکاری نوین نامید و خاطر نشان کرد: طرح تامین مای خرد با رویکرد بانکداری پیوندی با هدف افزایش درآمد روستائیان، ارتقاء سطح مهارت‌ها و توانمندی جامعه روستایی، دست‌رسی گروه‌های فقیر و کم‌درآمد به تسهیلات بانکی بدون ضامن و کاهش روند مهاجرت از روستا به شهر ایجاد شده است. بانک کشاورزی در این راستا 217 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که توانست منابع تامین معیشت 756 نفر را تقویت کند.


دسته بندی: اخبار / اقتصادی / کردستان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید