سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » افتتاح ۱۰ کانال رادیویی و تلویزیونی ویژه انتخابات در کردستان

افتتاح ۱۰ کانال رادیویی و تلویزیونی ویژه انتخابات در کردستان

0
کد خبر: 1558

افتتاح ۱۰ کانال رادیویی و تلویزیونی ویژه انتخابات در کردستان

علی مرادی با اشاره به اینکه تضاد طبقاتی و تفاوت‌های مالی در ادوار گذشته باعث می‌شد بسیاری از نامزدها به دلیل ضعف مالی در قعر جدول قرار گیرند، افزود:  امروز صدا و سیما با این اقدام شکاف طبقاتی میان نامزدها را کم کرده است.
برای نخستین بار تعداد ۱۰ کانال رادیویی و تلویزیونی ویژه انتخابات انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در صدا و سیمای مرکز کردستان افتتاح شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در آیین افتتاح این ۱۰ کانال رادیویی و تلویزیونی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ۱۴۰۲ به عنوان مهم‌ترین رخداد سیاسی گفت: سازمان صداوسیما برای ایجاد مساوات در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۰ کانال رادیویی تلویزیونی راه‌اندازی کرده است که سهم استان کردستان ۵ شبکه محلی در ۱۰ شهرستان است و  مخاطبان می‌توانند ایده‌ها، توانایی و برنامه‌های نامزدهای مختلف را در شرایط یکسان و برابر ببینند.
علی مرادی با اشاره به اینکه تضاد طبقاتی و تفاوت‌های مالی در ادوار گذشته باعث می‌شد بسیاری از نامزدها به دلیل ضعف مالی در قعر جدول قرار گیرند، افزود:  امروز صدا و سیما با این اقدام شکاف طبقاتی میان نامزدها را کم کرده است.
وی تصریح کرد: این اقدام در راستای اجرایی کردن سیاست‌های کلی انتخابات که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است برای تحقق عدالت انتخابات و فرصت‌های تبلیغاتی برابر ایجاد شده است.
مرادی با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی برای استفاده از شبکه‌های محلی از ۲۵ دی‌ماه یادآور شد: این شبکه‌ها در هر ۱۰ شهرستان استان فرکانسی جدا از فرکانس استانی دارد و محتوای این برنامه‌ها را اجرا می‌کند.
مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان اظهار کرد: مخاطبین برای دریافت این شبکه‌ها باید گیرنده‌های خود را مجدداً در حالت جستجو  قرار دهند.
وی اظهار کرد: ضوابط فنی و محتوایی این شبکه‌ها پس از تایید هیات اجرایی مرکزی و از طریق هئیت‌های استانی به اطلاع نامزدها خواهد رسید و نظارت بر حسب اجرای این ضوابط قانونی بر عهده صدا و سیما است.
مرادی خاطرنشان کرد: هر نامزدی می‌تواند ویدیوهای خود را در قالب‌های تعیین شده که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، در یک بسته تصویری ۲۰ دقیقه‌ای ارائه دهد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه تعداد پخش و بازپخش این بسته‌ها در حوزه انتخابیه متناسب با تعداد کاندیداها خواهد بود، افزود: در حوزه‌های انتخابیه که بیش از یک کرسی دارد نامزدها می‌توانند به اندازه تعداد کرسی‌های در اختیار ویدیو مشترک تولید کنند‌.
نماینده ولی فقیه در کردستان هم اظهار کرد: چهار رسالتی که رهبر انقلاب مبنی بر مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت اعلام کردند که امیدواریم نامزد‌های انتخابات خودشان نیز این موارد را رعایت کنند و دست اندرکاران نیز به این کار اخلاقی، سیاسی و اجتماعی پایبند باشند.
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی با بیان اینکه هرکس سهمی در انتخابات دارند و سهم صداوسیما نیز مشخص است. افزود: رقابت شایسته در سلامت کامل انتخابات همراه با امنیت از نظر فکری، ذهنی و اجرایی ضروری است و با مشارکت بسیار شایسته و آبرومند وظیفه داریم که در تجلی این معنا بکوشیم.
استاندار کردستان هم ضمن گرامیداشت ۲۸ دی روز مقاومت و ایثار مردم سنندج گفت: به طور طبیعی ممکن است در بین نامزد‌ها کسانی توان و تمکن مالی برای تبلیغات رسانه‌ای و میدانی را به رغم برنامه‌های خوب نداشته باشند و صداوسیما امکان مساوی را برای نامزد‌های حاضر در عرصه فراهم کرده است.
زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد با مشارکت گسترده مردم آنچه که انتظار رهبر معظم انقلاب از مسئولان و آحاد مردم در عرصه مشارکت حماسی، رقابت واقعی با امنیت و سلامت کامل برگزار شود.
زارعی کوشا ادامه داد: آنچه که در تقویم انتخاباتی است عینا رعایت می‌شود و برای همین داوطلبان حتما در موعد قانونی تا ۳۰ دی ماه در سامانه تبلیغات صداوسیما ثبت نام کنند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید