جمعه، 28 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » دل‌سرد کردن سرمایه‌گذاران خیانت به مردم است

استاندار در جمع صنعتگران کردستان:

دل‌سرد کردن سرمایه‌گذاران خیانت به مردم است

0
کد خبر: 1538

دل‌سرد کردن سرمایه‌گذاران خیانت به مردم است

زارعی‌کوشا بیشترین کاهش نرخ تورم در شهریور و آذرماه امسال و کسب رتبه سوم در پرداخت تسهیلات را از دستاورد‌های قابل تحسین استان برشمرد و گفت: ظرف ماه‌های آینده شاهد حضور و سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ‌کشور در استان خواهیم بود.
استاندار کردستان گفت: کسانی که با سخن و رفتار خود سرمایه‌گذاران را نسبت به سرمایه‌گذاری در استان دل‌سرد می‌کنند بزرگترین خیانت را در حق مردم این استان می‌کنند.
‌اسماعیل زارعی کوشا در مراسم تجلیل از واحد‌های صنعتی و معدنی نمونه استان کردستان افزود: توانمندی اقتصادی و قطع وابستگی اقتصادی کشور، علاوه بر ارتقاء شاخص‌های اقتصادی، به رفع آسیب‌های اجتماعی، تقویت امنیت و امیدآفرینی هم کمک می‌کند و تحقق اهداف کشور را بدنبال دارد.
وی شأن خود و مدیران در ارتباط با حوزه تولید را، تسهیل‌گری عنوان کرد و گفت: تولید ازجمله بالاترین کار‌های خیر و تولیدکنندگان بزرگترین، خیّران محسوب می‌شوند.
زارعی کوشا با تاکید بر اینکه دلسرد کردن سرمایه‌گذاران مصداق خیانت به مردم کردستان است، اضافه کرد: اگرچه نگاه مدیران به حوزه تولید عمدتا مبتنی بر تسهیل‌گری است، اما در بدنه کارشناسی هنوز مشکلاتی داریم بر همین اساس مدیران لازم است نظارت بیشتر و ورود جدی تری به این موضوعات داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکنندگان وظیفه دولت است یادآور شد: مجموعه بانک‌ها در استان همراهی و تعامل خوبی با سرمایه‌گذاران دارند، اما نمی‌توان برخی محدودیت‌ها در منابع و چالش‌های ناشی از مقررات بعضا غیرجامع را نادیده گرفت.
استاندار کردستان اظهار کرد: استان‌های زاگرس‌نشین که نیاز به حمایت جدی در حوزه اقتصادی دارند باید از برخی سیاست‌های بانکی معاف شوند تا در چالش تناقض بین برخی سیاست‌گذاری‌ها و واقعیت‌های موجود دچار آسیب مضاعف نشوند.
وی عنوان کرد: در موضوع برگشت ارز حاصل از صادرات بیش از یک سال است که پیگیری می‌کنیم و در جلسات متعدد اعلام کرده‌ایم که معاملات در مرز‌های ما ریالی است و این مسأله انگیزه را از صادرکنندگان گرفته است که امیدواریم این مشکل هرچه زودتر به صورت کامل رفع شود.
استاندار کردستان خاطرنشان کرد: محدودیت‌های منابع بانکی، نیاز بخش تولید به سرمایه در گردش، ابلاغ کامل تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ از درخواست‌هایی بود که در نشست استانداران با رئیس جمهور مطرح شد.
زارعی‌کوشا بیشترین کاهش نرخ تورم در شهریور و آذرماه امسال و کسب رتبه سوم در پرداخت تسهیلات را از دستاورد‌های قابل تحسین استان برشمرد و گفت: ظرف ماه‌های آینده شاهد حضور و سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ‌کشور در استان خواهیم بود.
وی ذخایر معدنی کردستان را بیش از یک میلیارد تُن عنوان کرد و افزود: در بخش معادن پیرو عملیات ژئوفیزیک هوایی که با اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی در سال گذشته انجام شد نتایج امیدبخشی بدست آمده است.
به گفته استاندار کردستان، در یک سال گذشته ۷ همت اعتبار وارد استان شده و به حوزه عمرانی اختصاص یافته است.
زارعی کوشا از برگزاری جشن احیای ۷۰ واحد تولیدی در استان خبر داد و افزود: بهار سال آینده نیز جشن سرمایه‌گذاری در کردستان برگزار خواهیم کرد.
۴۲ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: ۲۵۱ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان صادر شده که میزان اشتغالزایی آنها بیش از چهار هزار و ۹۰۰ نفر بوده است.
بختیار خلیقی تامین ارز را از مهمترین دغدغه واحدهای صنعتی استان خواند و گفت: ۶۰ درصد سهمیه ارزی در ۶ ماهه نخست سال به واحدهای صنعتی استان تخصیص داده شده است.
وی گفت: براساس نیازسنجی انجام شده، واحدهای صنعتی استان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند که سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در سال جاری به آنها تخصیص داده شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اذعان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ واحد صنعتی راکد در استان با اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر به چرخه تولید بازگردانده شد.
وی با اشاره به اینکه رفع ناترازی انرژی از مشکلات واحدهای صنعتی است، بیان کرد: بازگشت ارز حاصل از صادرات از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی استان است که امسال از ۳۵۰ دارنده کارت بازرگانی در استان ۵۱ نفر اقدام به صادرات کرده بودند.
خلیقی ادامه داد: قرار شده است معافیت بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشورهای عراق و افغانستان بار دیگر اعمال شود که امید می‌رود این خبر مهم به زودی از سوی مسئولان کشوری اعلام شود.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید