پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » کامیاران به قطب فرآوری گوجه فرنگی تبدیل می‌شود

کامیاران به قطب فرآوری گوجه فرنگی تبدیل می‌شود

0
کد خبر: 1295

کامیاران به قطب فرآوری گوجه فرنگی تبدیل می‌شود

روژین تاک یکی از بزرگترین کارخانه‌های فرآوری گوجه فرنگی در کشور است که باید تلاش شود سال آینده در شهرستان کامیاران به بهره‌برداری برسد.
سالانه تولید بیش 60 هزار تن گوجه فرنگی، کامیاران را به قطب تولید این محصول تبدیل کرده و از این رو معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان می‌گوید مقدمات بزرگترین واحد فراوری گوجه‌فرنگی در دشت ورمهنگ این شهرستان احداث می‌شود.
سالانه 1000 هکتار از اراضی شهرستان کامیاران به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص می‌یابد و این شهرستان با ۸۰ درصد تولید، قطب تولید این محصول در استان به شمار می‌رود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در ادامه پیگیری این موضوع به کامیاران رفت و در 202مین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان کامیاران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سطح اراضی تولید گوجه‌فرنگی در این شهرستان بالا است باید تبدیل به قطب تولید و فرآوری این محصول شود.
علی نوری ادامه داد: روژین تاک یکی از بزرگترین کارخانه‌های فرآوری گوجه فرنگی در کشور است که باید تلاش شود سال آینده در شهرستان کامیاران به بهره‌برداری برسد.
وی اضافه کرد: همه ادارات موظف هستند زیرساخت‌های لازم برای بخش تولید را فراهم کنند چرا که تولیدکنندگان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین حامیان دولت هستند و باید از آنها پشتیبانی کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تاکید کرد: کوتاهی مدیران در ارائه خدمت به تولیدکنندگان قابل پذیرش نیست و با کم کاری مسئولان در مقابل تولید و اشتغال برخورد خواهد شد.
نوری یادآور شد: هوا خنک شده و دیگر نباید برق هیچ واحد تولیدی قطع شود و مسئولان ذیربط بر این مهم نظارت داشته باشند.
در این جلسه مشکلات پیش روی شرکت پیشرو صنعت دشت سبز لاوین شاهو، کشتارگاه صنعتی شاهو طیور احمد اردلانی سرمایه‌گذار تقاضای واگذاری زمین در شهرک صنعتی کامیاران، کارخانه خوراک دام و طیور، شرکت تعاونی 1330 دانه‌بندی شن و ماسه سهند کامیاران، شرکت کاشی و سرامیک کارو، شرکت اندیشه سازان هوراز کردستان مطرح شد.
این واحدها با مشکل صدور سند، تامین هزینه انتقال برق و آسفالت جاده دسترسی، مشکل تامین برق و خدمات مخابراتی، درخواست واگذاری معدن، درخواست رفع مشکلات پیش روی شرکت در زمینه احداث واحد تولیدی خود، درخواست امهال دوران مشارکت تسهیلات پرداختی مواجه بودند.
شهرك صنعتي کامیاران دارای ۱۹ هکتار مساحت است که ۱۴ هکتار آن زمین صنعتی بوده و این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن برخوردار است.
صددرصد قرارداد با سرمایه‌‌گذاران به مساحت ۱۴ هکتار در این شهرک صنعتی منعقد شده و ۵۳ واحد تولیدی هم به بهره برداری رسیده است و در این شهرک صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر یک هزار میلیارد ریال برای ۴۳۵ نفر فرصت شغلی فراهم شده است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید