جمعه، 28 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اسلایدر » طنین نوای دف در اولین نمایشگاه تخصصی صنعت موسیقی کشور

طنین نوای دف در اولین نمایشگاه تخصصی صنعت موسیقی کشور

1
کد خبر: 1522

طنین نوای دف در اولین نمایشگاه تخصصی صنعت موسیقی کشور

در طول برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت موسیقی کشور گروه‌های موسیقی کردی در آن نقش پررنگی داشتند.
تهران- قدیر اللهمرادی: نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی با هدف معرفی تازه‌ترین دستاوردهای موسیقی و ارتباط بیشتر فعالان این حوزه و با تمرکز بر وجوه صنعتی و تجاری هنر موسیقی، از پنجم تا هشتم دی در برج میلاد برگزار شد و هر روز از از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان بود.
به گزارش خبرنگار روژان پرس، در طول برگزاری نمایشگاه گروه‌های موسیقی کردی در آن نقش پررنگی داشتند.
حضور سازهای کردی همچون دف و تنبور، سازندگان آنها، نوازندگان آنها و آثار آهنگ سازان کردی در این نمایشگاه به وضوح قابل تشخیص بود.
در بخش‌های مختلف این نمایشگاه نوازندگان دف به ارائه شیوه‌های مختلف نوازندگی این ساز پرداختند. علاوه بر این ترکیب ساز دف با سازهای مدرن از جلوه های گوش‌نواز این نمایشگاه بود.
نکته قابل توجه دیگر در این نمایشگاه حضور پرتعداد سازهای الکترونیک و نوازندگان آن بود.
نمایشگاه صنعت موسیقی، فعالان عرصه تولید و توزیع آثار موسیقی شامل تولیدکنندگان سازهای ایرانی، عرضه‌کنندگان تجهیزات صدابرداری و استودیویی، آموزشگاه‌های موسیقی، مراکز پژوهشی حوزه موسیقی، ناشران آثار موسیقی، استارت‌اپ‌های موسیقی، ناشران کتاب‌های موسیقی، عرضه‌کنندگان سازهای کلاسیک و.، زیر یک سقف گردهم آمده و با همنشینی و همفکری دست‌اندرکاران عرصه موسیقی، زمینه رشد و تعالی این صنعت بومی را بیش از پیش فراهم ساختند.

مرکز موسیقی حوزه هنری در این نمایشگاه ۲۰۰ آلبوم از تولیدات ۱۶ سال اخیر خود را در کنار ردیف‌های موسیقی ایرانی که در ماه‌های اخیر منتشر شده است ارائه کرد.

جلال ذکایی مدیر و رییس نمایشگاه صنعت موسیقی در آخرین روز از این نمایشگاه با اشاره به استقبال مردم و مخاطبان موسیقی از نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی در شرایطی که تبلیغات شهری نیز نداشت، گفت: «ما برای این دور برنامه و شرایطی برای تبلیغات نداشتیم و تصمیم داشتیم که خیلی آرام آرام به معرفی نمایشگاه صنعت موسیقی بپردازیم. اما به یک باره از روز دوم با این حجم عظیم از استقبال رو به رو شدیم. این سیل جمعیت که در نمایشگاه حاضر شد به نظر من یک فرصت است. یک ظرفیت بسیار جالب که واقعا هم ما و هم همه غرفه داران را شگفت زده کرد. حاکمیت باید این موضوع را جدی بگیرد. یک ظرفیت و پتانسیل عالی وجود دارد که از دید من یک فرصت است. که باید مدیریت درستی روی آن صورت پذیرد. اگر به دیده فرصت به این موضوع نگاه شود، قطعا استفاده‌های درست زیادی از آن می‌توان داشت. ما علاوه بر جوانان و اهالی موسیقی، خانواده‌ها را دیدیم که در نمایشگاه حاضر بودند و به مرور بیشتر و بیشتر هم شد. هنرمندان عرصه‌های دیگر از قبیل سینما و تئاتر را دیدیم که حضور داشتند و آن‌ها هم شگفت زده شده بودند.» 
وی همچنین گفت:‌وزن آموزشی نمایشگاه باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و ما در دوره‌های بعدی، کارگاه‌های آموزشی فراوانی خواهیم داشت تا نمایشگاه از این حالت فروشگاهی بیرون بیاید. 
خبرنگار: قدیر اللهمرادی
دسته بندی: اسلایدر / فرهنگی / کردستان
تبلیغ

نظرات

  1. User Avatar
    • ق
    • در تاریخ : 11 دی 1402 00:53
    کردستان مهد موسیقی اصیل ایرانیه
    • 0

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید