دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » خانه "ژینو" مظهر به ثمر رسیدن استعدادهای درخشان و جلوه زیبای نیکوکاری

خانه "ژینو" مظهر به ثمر رسیدن استعدادهای درخشان و جلوه زیبای نیکوکاری

0
کد خبر: 1827

خانه "ژینو" مظهر به ثمر رسیدن استعدادهای درخشان و جلوه زیبای نیکوکاری

حمایت از استعدادهای درخشان تقویت سرمایه انسانی مورد نیاز روند توسعه کشور است که در این رقابت‌های سخت و پیچیده اقتصادی و فرهنگی مهمترین عامل پیشرفت می‌باشد و همه متولیان امور کشور باید این موضوع را جدی بگیرند.
نشستن در جوار جوانان و نوجوانان «خانه ژینو» دو مقوله زیبا را جلو چشم ظاهر می‌کند، اول جوانانی که با توکل بر خداوند منان، اتکاء بر اراده ذاتی خویش و حمایت مربیان و مدیران این مرکز در حال طی مراحل ترقی خویش هستند، دوم روحیه انسان‌دوستی مردم کورد که با حمایت‌های خویش آنها را در رسیدن به مقصد کمک می‌کنند.
جوانان و نوجوانان این مرکز هر کدام جدای از موفقیت در تحصیل در یکی از رشته‌های وزرزشی و هنری سرآمد بوده و دارای مدال‌ها و مقام‌های کشوری هستند، مدیران با عشق و علاقه وصف ناشدنی راه خدمت به این آینده سازان را ادامه می‌دهند، مربیان در نهایت خلوص انسانی آنها را در پیمودن مراحل ترقی یاری می‌دهند و مدیران بهزیستی حمایت‌های بی‌دریغ خود را نثار اراده آنان می‌کنند.
استاندار کردستان با دعوت هیئت مدیره این مرکز با همراهی دکتر اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، حسن عسکری فرماندار سنندج و حسین رسولی مدیرکل و محسن شجاعی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، مهمان خانواده «ژینو» بود، صمیمیت وصف ناشدنی دکتر اسماعیل زارعی کوشا صفابخش این دورهمی بود زیرا با سعه صدر بالا و تواضع کامل به سخنان حضار گوش داده و وعده تامین نیازها و تحقق خواسته‌های این خانواده را داد.
رئیس هیئت مدیره خانه «ژینو» با اشاره به ماموریت این نهاد گفت: این نهاد با استفاده از حمایت‌های سازمان بهزیستی و کمک‌های خیرین استان خدمات آموزشی و پرورشی در زمینه‌های تحصیلی، هنری، ورزشی و مهارت‌های فنی را به افراد 13 تا 18 ساله را ارائه می‌دهد و محل اسکان و تغذیه آنها را فراهم می‌کند تا سرنوشت آنها را به نحو احسن رقم زند.
رامین مسلمی مقدم افزود: خانه «ژینو» از سال 1394 تاسیس شده و اعضای هیئت مدیره این مرکز به صورت داوطلبانه مدیریت آن را به صورت شبانه روزی بر عهده دارند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 19 نفر تحت حمایت شبانه روزی و 4 نفر هم تحت حمایت‌های خاص هستند که آنها را طی مراحل پیشرفت یاری می‌دهد، البته این را بیان کنم که تعدادی از افراد هم پس طی مراحل ترقی مرکز را ترک کرده که تعدادی از آنها توسط بنگاه‌های تولیدی استخدام و برخی هم اقدام به ایجاد واحد تولیدی کرده‌اند.
مسلمی مقدم در مورد نیازهای این نهاد اظهار کرد: ساختمان فعلی متعلق به بهزیستی است که با وصف افزایش یک طبقه به آن جوابگوی نیاز فعلی نیست و ما برای توسعه خدمات و افزایش افراد تحت پوشش نیازمند ساختمانی بزرگ با کاربری‌های ورزشی، تفریحی و آموزشی هستیم بنابراین از مدیریت ارشد استان تقاضا داریم تا زمینی مناسب را در اختیار ما قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: مکاتبات زیادی با استانداران قلبی انجام دادیم و همه آنها وعده تامین زمین را دادند اما هیچکدام به وعده خود عمل نکردند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کردستان با تاکید بر ضرورت حمایت از این مرکز گفت: سطح خدمات خانه «ژینو» به اعضای خانواده خویش چنان بالاست که همه این افراد هر کدام در رشته‌ای ورزشی، موسیقی، هنر و صنایع دستی استاد هستند به طوری که اکنون یکی از آنها در رشته دومیدانی در آستانه ورود به تیم ملی قرار گرفته، یکی دیگر در هنر خراطی استاد و دیگری در موسیقی مشغول تربیت شاگرد در آموزشگاه‌های خصوصی است.
محسن شجاعی افزود: فرهنگ نیکوکاری کوردها سبب شده تا هیچکس در مناطق کوردنشین بدون پشتیبان نماند، بر این اساس از 14 مرکز خدمات رسانی کردستان 13 مرکز آن خیریه هستند و این افتخاری بزرگ برای کوردهاست و از همه خیران نیک اندیش خواستاریم تا حمایت خود از این مرکز را افزایش دهند.
وی در ادامه اظهار کرد: سازمان بهزیستی با برنامه‌ای جامع از این روح انسان دوستی کوردها برای خدمات دهی به نیازمندان نهایت استفاده را می‌برد.
استاندار کردستان با اظهار خوشحالی از حضور در بین این استعدادهای درخشان گفت: استعداد و پشتکارتان سرمایه توسعه کشور و موفقیت‌هایتان باعث افتخار مردم و مدیران کردستان است و ما هر آنچه که در توان داشته باشیم برای طی مراحل ترقی شما عزیزان به کار می‌گیریم.
اسماعیل زارعی کوشا تصریح کرد: حمایت از استعدادهای درخشان تقویت سرمایه انسانی مورد نیاز روند توسعه کشور است که در این رقابت‌های سخت و پیچیده اقتصادی و فرهنگی مهمترین عامل پیشرفت می‌باشد و همه متولیان امور کشور باید این موضوع را جدی بگیرند.
وی خبر از اجرای اقدامات خاص دولت برای حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان داد و افزود: تامین زیرساخت‌های رشد استعدادهای درخشان و فعال سازی تمام عوامل انگیزشی رسالت اصلی مسئولین است تا این منابع گران‌قیمت تبدیل به پشتوانه توسعه کشور شود.
زارعی کوشا با تاکید بر ضرورت حمایت از مراکز حمایتی اعلام کرد: تامین زمین برای احداث ساختمان جدید را در دستور کار قرار می‌دهم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این مهم در سریع‌ترین زمان ممکن تحقق یابد، در حوزه تجهیز قسمت جدیدالاحداث ساختمان فعلی هم همه لوازم مورد نیاز را تامین می‌کنیم.
در ادامه این نشست یکی از فرزندان خانه «ژینو» با اجرای یک قطعه موسیقی، شادی‌بخش محفل شد، علاوه بر این از مربیان و همراهان این مرکز تجلیل شد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید