جمعه، 14 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » نمی توان حضور مدیران را در جریان‌های سیاسی منع کرد

استاندار کردستان:

نمی توان حضور مدیران را در جریان‌های سیاسی منع کرد

0
کد خبر: 1682

نمی توان حضور مدیران را در جریان‌های سیاسی منع کرد

استاندار کردستان با تاکید بر نقش نمایندگان در وضع قوانین یادآور شد: معتقدم نمایندگان باید قانون‌زدایی کنند، چون قوانین زیادی داریم که برای برخی حوزه‌ها مخل است. 
استاندار کردستان اسفاده از امکانات دولتی و تبلیغات مدیران له یا علیه نامزدهای انتخاباتی را خلاف قانون دانست و تاکید کرد با متخلفین در این زمینه برخورد خواهد شد؛ در عین حال، نمی‌توان حضور مدیران را در جریان‌های سیاسی منع کرد.
اسماعیل زارعی کوشا امروز در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کنفرانسی خبری افزود: با مدیرانی که خطا کنند برخورد خواهد شد؛ تا این لحظه هم مورد مستندی نداشته‌ایم البته تذکراتی داده شده است.
وی افزود: هیچ منعی جز سو استفاده از امکانات دولتی و فعالیت در ساعات ادارای برای فعالیت تبلیغاتی کارکنان دولت وجود ندارد؛ اما مدیران حق طرفداری از هیچ کاندیدایی را ندارد.
وی با اشاره به اینکه عکسی از مدیرکل استاندارد منتشر شده مربوط به دهه 90 است، گفت: برخی از دوستان در یک جبهه سیاسی عضویت دارند، اگر فردی در یک جبهه سیاسی بخواهد فعالیت داشته باشد منعی ندارد نمی‌توانیم حضور مدیران را در جریان‌های سیاسی منع کنیم.
استاندار کردستان با بیان اینکه «رقابت واقعی» یکی از چهار مولفه مورد تاکید رهبری انقلاب در مورد انتخابات است، گفت: در همه حوزه‌های انتخابیه خوشبختانه برای همه سلایق سیاسی نامزد تایید صلاحیت شده حضور دارند.
استاندار کردستان مردم را بزرگترین سرمایه نظام در عرصه بین المللی دانست و با اعلام اینکه تمام دشمن تلاش خود را برای جلوگیری از مشارکت مردم در عرصه انتخابات بکار گرفته است خواهان حضور مردم در انتخابات پیش رو شد.
وی اظهار کرد: فرایند انتخابات در کشور ما یک فرایند دولتی نیست و انتخابات در چارچوب قانون انجام و ناظر اصلی انتخابات‌ها خود مردم هستند برای مثال در کردستان بیش از 25 هزار نفر با عناوین مختلف بارزس، نماینده و غیره فعالیت دارند. این فرایند یک فرایند کاملا مردمی است البته قانون در طول این ادوار در مجالس اصلاح و گاها عوض شده است اما آنچه مشخص است این نظارت مردمی هرگز از انتخابات‌ها حذف نشده است.

وی اضافه کرد: تاکنون در جمهوری اسلامی، حدود ۴۰ مراجعه مستقیم به آرا مردم شکل گرفته و گردش نخبگان در این ۴۵ سال روشن است.

وی عنوان کرد: اهمیت مجلس خبرگان نیز بر کسی پوشیده نیست و انتخاب و نظارت بر عملکرد رهبری را به عنوان معتمدین مردم به عهده دارد.
زارعی کوشا تصریح کرد: منکر نقش نمایندگان در سطح ملی نیستیم اما به عنوان وکیل مردم حوزه انتخابیه نقش مهمی در توسعه منطقه دارند. استان کردستان با توجه به اینکه نیاز جدی به اقدامات توسعه‌ای دارد، شایسته است نمایندگانی راهی مجلس شوند که تخصص لازم را در مباحث توسعه‌ای داشته باشند تا فرایند توسعه دچار وقفه نشود. هر قدر قوت مجمع نمایندگان در استان بالا باشد، قدرت چانه‌زنی بیشتر خواهد بود، و نمایندگان بهتر می توانند به استان کمک کنند.

استاندار تاکید کرد: کسی منکر مشکلات نیست که شاید ناشی از عملکرد مدیران یا رفتار نماینده و وزرا باشد اما مشکلات اساسی با انتخاب مردم حل می‌شود. 

وی پخش مناظره از رسانه ملی را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: این کار هزینه‌ها را برای تبلیغات نامزدها کاهش داد و عدالت نسبی را برای آنان  برقرار کرد. 

استاندار کردستان با تاکید بر نقش نمایندگان در وضع قوانین یادآور شد: معتقدم نمایندگان باید قانون‌زدایی کنند، چون قوانین زیادی داریم که برای برخی حوزه‌ها مخل است. 

به گفته استاندار کردستان بیش از ۲۵ هزار نفر، کار برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در قالب ناظر، بازرس و مجری انجام می‌دهند.


تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید