پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » سرمایه گذاری ۲۰۴ میلیارد تومانی در مخابرات کردستان

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه کردستان خبر داد؛

سرمایه گذاری ۲۰۴ میلیارد تومانی در مخابرات کردستان

0
کد خبر: 1094

سرمایه گذاری ۲۰۴ میلیارد تومانی در مخابرات کردستان

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۷ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده است، افزود: در حوزه سیار ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه کردستان در جمع خبرنگاران کردستان با تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: در سال گذشته علیرغم تمامی موانع و محدودیت‌های حوزه‌ مالی و اقتصادی بویژه در حوزه مخابرات ۲۰۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد.
دکتر آزاد حکمت با اشاره به اینکه خدمات ما در حوزه تلفن سیار، ثابت، انتقال و دیتا به مشترکان ارائه شده است، افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری سال قبل در حوزه تلفن سیار انجام شد زیرا بسیاری از نیازمندی‌های مردم در این عرصه تعریف می‌شود.
حکمت بیان کرد: ۳۷ سایت انتقال نیز سال قبل در مناطق مختلف بویژه مناطق روستایی انجام شد و بسیاری از ذوستاها دارای اینترنت و باند پهن شدند.
مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه کردستان  به سرمایه‌گذاری هشت میلیاردی در بخش تلفن ثابت در نقاط اقماری استان طی سال قبل پرداخت و گفت: تعویض سویچ در ۱۸ نقطه روستایی استان با بهینه‌سازی بیش از سه هزار و ۷۰۰ پورت نیز در استان انجام شد.
وی اذعان کرد: توسعه اینترنت مخابراتی در ۱۷ روستای جدید استان از دیگر اقدامات انجام شده در استان است که توسط مخابرات استان انجام شده است و با این رقم شمار روستاهای اینترنت‌دار کردستان به ۵۹۲ مورد رسیده در حالیکه این رقه در سال ۹۲ تنها ۹ مورد بوده است.
حکمت به افزایش پهنای باند برخی نقاط استان پرداخت و تصریح کرد: ظرفیت پهنای باند در برخی شهرها و مراکز روستایی استان تا ۵۰ برابر افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه کردستان خاطر نشان کرد: ۳۵ میلیارد در حوزه زیرساختی انتقال هزینه شده است و  ۲۹ میلیارد نیز در راستای توسعه شبکه کابل و فیبرنوری سرمایه‌گذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۷ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده است، افزود: در حوزه سیار ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: رفع مشکل اینترنت روستاها از اهداف مخابرات است و سعی داریم در سال جاری روی این مهم تمرکز کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۳۳ سایت بالاتر از فورجی در استان کردستان داریم، اضافه کرد: این نسل، نسلی کاملا متفاوت است که به نسل 5G نمی‌رسد و‌ سعی داریم این نسل را در استان ایجاد کنیم تا خدمات لازم را به مشنرکان ارائه دهد.
حکمت گفت: بیش از پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر فیبرنوری در کردستان داریم که به فیبرهای خاکی تبدیل خواهیم کرد چرا که فیبرهای هوایی در معرض آفتاب، سرما و پرندگان در معرض خطر و تخریب است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت پرتهای اینترنت در استان در سال ۹۲ بیش از ۴۱ هزار مورد بوده است، اعلام کرد:  در سال ۱۴۰۱ ظرفیت پورت‌های اینترنت افزایش یافته و به ۱۴۳ هزار و ۹۵۲ مورد رسیده  و در مجموع ۲۴۸ درصد افزایش داشته است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید