ما را به جنگی نابرابر می فرستند در حالی که در دست دشمن، قلم بران، حمایت کلان و امکانات فراوان است و مائیم و دستی خالی و حمایتی ناچیز و گاه گاهی.
روژانپرس: دیدنیِ نادیده گرفته
امسال سال سرنوشتسازی برای بخش آب کشور است. خشکسالیهای اخیر، تخلفات وسیع آبی، نبود مجازاتهای بازدارنده و... همه و همه باعث شده که مدیریت آب با چالشهای جدی مواجه گردد.
شاید مباحث فنی بتواند بخشی از گرههای مدیریتی را در این حوزه باز کند اما آنچه که به مدیریت این تنشها کمک خواهد کرد مباحث اجتماعی آب است که آن هم ممکن نخواهد بود مگر با یاری جستن از تمامی ظرفیتها بهویژه دیگر دستگاههای اجرایی در استان.
استفاده از دانش و تجربه یکدیگر ما را در تحقق اهداف موفق خواهد کرد و امیدوارم با برنامهریزی صحیح و تدوین چشماندازهای بلندمدت و ترسیم و حرکت در مسیر تعالی، بتوانیم نقش و جایگاه ویژه روابط عمومیها را اثبات کنیم و با طراحی صحیح و اصولی ثابت کنیم که روابط عمومی یک دفتر فانتزی و کماهمیت نیست؛ لازمه این امر هم داشتن افکار و همت بلند و افراد خستگیناپذیر است.
هر چند هنوز چند روزی مانده به روز روابط عمومی اما لازم دیدم تا نقش و جایگاه روابط عمومی را که همیشه فقط سایهای داشته در پس افکار مدیران، فریاد زنم.
امروزه نقش روابط عمومیها در کمک به تصمیمگیریهای مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفهای، علمی و الکترونیکی، از مشخصههای جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنابراین، از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع، منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیمگیری سازمان است.
اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونهای که موفقیت سازمانها، ادارات و شرکتها و دوامشان در عرصهها و فعالیتهای تخصصی به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است.
روابط عمومی مدون و برنامهریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است. روابط عمومی به عنوان اصلیترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارد؛ به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی به عنوان نهادی که میتواند به صورت نظاممند، برنامهریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.
اما در عصر سرعت و ارتباطات، متاسفانه جایگاه روابط عمومیها همچنان بسان گذشته بوده و با وجود انواع هجمههای سنگین داخل و خارج، ترقی و پیشرفتی در نگرش به جایگاه روابط عمومی، مشهود و ملموس نمیباشد.
جا دارد، مدیران و بالادستیها که در روزهای تنش و اضطراب سنگ روابط عمومیها را بر سینه میزنند، بهخود آیند و بدانند که روابط عمومی فقط یک روز نیست، همیشه است، شبانه روز و پیشتاز. امروز اگر جنگی تن به تن در میان نیست اما در عرصه رسانه و ارتباطات هر روز جنگهای نرم و بیرحمانهای در حال وقوع است و انواع جوسازیها و تهاجمها از سوی دشمنان داخلی و خارجی، کار را برای روابط عمومیها بیش از پیش سخت کرده است.
ما را به جنگی نابرابر می فرستند در حالی که در دست دشمن، قلم بران، حمایت کلان و امکانات فراوان است و مائیم و دستی خالی و حمایتی ناچیز و گاه گاهی.
تلاشهای روابط عمومیها فقط در زمان انجام یک فعالیت دیده میشود و بعدش دوباره به سایه بیتوجهی مدیران می خزیم تا برنامهای دیگر و دیداری بعد.
مسئولان و مدیران به خود آئید، وقت آن نشده این نادیدنی را برای همیشه ببینید؟!
* مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقهای کردستان
آدرس کوتاه خبر: