دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » بی‌توجهی میراث فرهنگی بیجار به قلعه شیرکُش

بنایی که دیده نمی‌شود

بی‌توجهی میراث فرهنگی بیجار به قلعه شیرکُش

0
کد خبر: 1613

بی‌توجهی میراث فرهنگی بیجار به قلعه شیرکُش

پس از مراجعه به مسئول مربوطه در بیجار، ایشان اظهار داشتند که کارشناسان بررسی کردند و چنین بنایی در شیرکش سفلی وجود ندارد!!
بنا یا قلعه (قلای) شیرکُش سفلی در شهرستان بیجار متعلق به حاج محمد صالح بیگ سهرابی از رجال خوش‌نام، با سخاوت و شجاع طایفه منمی است که بیش از یکصد سال قدمت دارد. این بنا همچنان بر اثر بی‌مهری مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هر روز قامتش کوتاه‌تر می‌شود.
با وجود پیگیری حضوری، مکاتبه و قول مساعد آن دستگاه در خصوص ثبت این اثر به عنوان آثار ملی و بازسازی آن تاکنون کوچکترین تحرکی از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بیجار صورت نگرفته است و جالب تر آن  که پس از مراجعه به مسئول مربوطه در بیجار، آتها اظهار داشتند که کارشناسان بررسی کردند و چنین بنایی در شیرکش سفلی وجود ندارد!!
این جالب‌ترین و عجیب‌ترین چیزی بود که در تمام طول عمرم شنیده‌ام، (باید این پاسخ در گینس ثبت شود) مگر می‌شود بنایی به آن بزرگی و با آن قدمت را که مشهور خاص و عام و تمام منطقه بیجار است را کارشناسی مراجعه کرده باشد و آن را ندیده باشد؟! یا مراجعه‌ای صورت نگرفته و یا شاید هم نخواستند که دیده شود.
در هر صورت وقتی مسئولان امر نسبت به حفظ آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی استان کردستان این‌گونه بی‌تفاوت هستند این معنایی جز سیلی زدن به صورت خود ندارد.
ضمنا مسجد تاریخی روستای شیرکش سفلی نیز که از آثار و دست‌ساخت‌های همین فرد صاحب‌نام (حاج محمد صالح بیگ سهرابی) است از زمره همین آثار است که در آتش بی‌مهری مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حال مرگ تدریجی است. وعده میراث فرهنگی تحقق می‌یابد؟
کامران سهرابی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید