rojanpress.ir | الگوهای ایثار و فداکاری باید در کتب درسی گنجانده شوند

الگوهای ایثار و فداکاری باید در کتب درسی گنجانده شوند

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: الگوهای ایثار و فداکاری باید در کتب درسی جایگاه ویژه‌ای داشته باشند و معلمان فداکار در سراسر کشور شناخته شوند، چرا که آن‌ها سرمایه‌های اجتماعی و اخلاقی جامعه ما هستند.
به گزارش خبرنگار روژان‌پرس، سالار مرادی، در نخستین یادواره زنده‌یاد آرمان بنفشی که تحت عنوان «جایزه آرمان» در سنندج برگزار شد با انتقاد از برخی اتفاقات نادر در حوزه آموزش و پرورش، از جمله ضرب و شتم یک دانش‌آموز توسط یک معلم در روستای کرجو، اظهار داشت: اگرچه این رخدادها استثنا هستند، اما تأثیر منفی گسترده‌ای در افکار عمومی دارند. در مقابل، باید از معلمان ایثارگر که حتی حقوق ماهیانه خود را صرف دانش‌آموزان نیازمند می‌کنند، تجلیل شود.
وی با اشاره به دیدار خود با خانواده آرمان بنفشی گفت: در پی این دیدار، تلاش‌هایی در سطح معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان صورت گرفته تا سازوکار مشخصی برای شناسایی، قدردانی و کسب درجه ایثاربه چنین ایثارگرانی در ساختار نظام حقوقی کشور ایجاد شود.
مرادی، با تقدیر از برگزارکنندگان جایزه سالانه آرمان، بر ضرورت تبیین فرهنگ ایثار در جامعه تأکید کرد و با اشاره به نقش شخصیت‌های ایثارگر در تاریخ ملت‌ها، گفت: داستان‌های بسیاری از فداکاری انسان‌ها در راه خدمت به مردم وجود دارد که این نمونه‌ها در تاریخ کردستان نیز کم نیست. ما در این دیار بزرگانی داشته‌ایم که جان خود را برای مردم فدا کرده‌اند و نامشان در تاریخ ماندگار شده است. زنده‌یاد آرمان بنفشی و معلم فداکاری چون اطهم مظفری در کامیاران از جمله افرادی هستند که ایثار را معنا بخشیده‌اند و نباید اجازه دهیم ارزش این فداکاری‌ها در جامعه به فراموشی سپرده شود.
آرمان بنفشی، جوان کردستانی، در اقدامی فداکارانه در فروردین‌ماه سال گذشته جان خود را از دست داد. او برای نجات جان یک پدر و سه پسر که در یک چاه گرفتار شده بودند، وارد عمل شد و با ایثار بی‌نظیر خود، آن‌ها را از مرگ حتمی نجات داد اما خود گرفتار چاه شد و جان باخت.
13 اردیبهشت 1404, 11:16
بازگشت