rojanpress.ir | هیچ عاملی نمی‌تواند سازمان تامین اجتماعی را از خدمت بازدارد

هیچ عاملی نمی‌تواند سازمان تامین اجتماعی را از خدمت بازدارد

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان به همراه سعیدی معاون منابع انسانی و تنهایی مسئول روابط عمومی سازمان با حضور در دفتر مرکزی گروه رسانه‌ای روژان و گفت‌وگو با مدیران و خبرنگاران این تشکیلات، ضمن تقدیر از همکاری مستمر روزنامه روژان و پایگاه خبری روژان پرس با این سازمان به تشریح نقش رسانه در تکامل فرهنگ و تمدن و ارتقاء کیفی خدمات، پیشبرد روند توسعه و شناسایی نقاط ضعف پرداخت.
سید صلاح قریشی با تاکید بر باور مدیریت سازمان تامین اجتماعی به نقش رسانه و تکریم آن گفت: نگاه به ارتباط مداوم مدیران ارشد و استانی این نهاد با رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی آن نشان از باور مدیریت این سازمان به نقش پدیدآورندگان آثار این حوزه و تکریم خبرنگاران و روزنامه‌نگاران دارد و ما در کردستان با پیروی از این رویکرد ارتباط صمیمی با رسانه‌ها داشته و همه انتقادات و پیشنهادات آنها را پاس می‌داریم.
وی افزود: هیچ‌گاه پیش نیامده که سازمان تامین اجتماعی در مقابل انتقادات نویسندگان واکنش عصبانیت‌بار نشان دهد و یا شکایت تقدیم مراجع قضائی کرده باشد و شاید کمتر ارگانی به اندازه ما ارتباط مستمر و صمیمی با این قشر داشته باشد و این را می‌دانیم که نوشته‌های این عزیزان ریشه در دلسوزی دارد.
قریشی ادامه داد: گروه رسانه‌ای روژان همواره یار سازمان تامین اجتماعی و یاور توسعه و شکوفایی استان بوده و همیشه ظرفیتهای خود را بدون توقع در اختیار ما قرار داده و همگی قدردان این حمایت‌هایشان هستیم.
قریشی با اشاره به حساسیت کار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران یادآور شد: نوشتن به خودی خود کار دشواری است، اما زمانی که قرار باشد در چارچوب انصاف و اصول حرفه‌ای، مشکلات و چالش‌های مختلف را به ‌صورت نقد اخلاق محور بیان کرد، این مسئولیت دوچندان سخت و حساس می‌شود.
وی همچنین تأکید کرد که قدرت قلم در بسیاری از موارد از عصبانیت و فریاد مؤثرتر است و افزود: در بسیاری از مواقع، شاید اعتراض و فریاد زدن راهگشا نباشد، اما یک یادداشت، گزارش یا خبر می‌تواند تغییرات مثبتی ایجاد کند و اثرگذاری عمیقی در جامعه داشته باشد.

تأکید بر لزوم برخورد مناسب با ارباب‌رجوع
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، برخورد شایسته و خوش‌رویی با ارباب‌رجوع را از اصول اساسی یک سازمان دانست و گفت: همکاران ما در اداره‌کل تأمین اجتماعی کردستان، این اصل مهم را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌ و تلاش می‌کنند تا با رفتار حرفه‌ای و پاسخگویی مناسب، رضایت مردم را جلب کنند چون بیمه‌شده، بیمه‌گذار و سرمایه‌گذار در اصل شرکای ما هستند زیرا اگر آنها نباشند ما هم فلسفه وجودی خود را از دست می‌دهیم و اگر بیمه هم نباشد آینده بخش بزرگی از جامعه به ویژه طبقات ضعیف با چالش روبرو خواهد شد، بنابراین هر آنجه که لازم باشد و قانون به ما اجازه دهد در خدمت تقاضاها و توقعاتشان هستیم.
این مقام مسئول در مورد جمعیت تحت پوشش گفت: در حال حاضر 331 هزار و 369 نفر بیمه‌شده اصلی و 66 هزار و 700 نفر مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که با لحاظ کردن خانواده‌های آنها این عدد به 700 هزار نفر می‌رسد به این ترتیب 41 درصد کل جمعیت استان و 57 درصد جمعیت شهری را در برمی‌گیرد.
قریشی تصریح کرد: 41 هزار و 657 نفر بازنشسته، 2 هزار و 811 نفر از کارافتاده، 38 هزار و 525 نفر بازمانده، 2 هزار و 835 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری و 418 هزار و 588 نفر افراد تبعی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهرهمند هستند که تا پایان آذرماه امسال 5 هزار و 139 میلیارد تومان در قبال خدماترسانی به این جمعیت پرداخت شده است.
وی در مورد آمار کارگاه‌های فعال در کردستان اظهار کرد: در حال حاضر 20 هزار و 499 واحد کارگاهی فعال در استان شناسایی و از خدمات و حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند اما بخش بزرگی از افراد تحت پوشش، دارای مشاغل آزاد هستند از جمله این‌ها می‌توان به کارگران ساختمانی، نویسندگان، خبرنگاران، رانندگان درون و برون شهری، قالی‌بافان، باربران، خادمان مساجد و زنبورداران اشاره کرد.

طلب تامین اجتماعی از کارفرمایان ۶ برابر بدهی به مراکز درمانی است
مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان با اشاره به مطالبات سازمان از کارفرمایان گفت: ما در حال حاضر ۶ برابر بدهی خود به مراکز درمانی، از کارفرمایان طلب داریم، درحالی‌که تأمین اجتماعی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی غیر‌دانشگاهی و داروخانه‌ها بدهکار است، میزان مطالبات ما از کارفرمایان استان بیش از 1هزار و 200 میلیارد تومان است.
قریشی بر اهمیت پرداخت به‌موقع حق بیمه توسط کارفرمایان تأکید کرد و افزود: پرداخت به‌موقع بدهی‌های کارفرمایان، کمک می‌کند تا تأمین اجتماعی بتواند مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها را بدون تأخیر پرداخت کند. این سازمان همیشه در شرایط بحرانی با کارفرمایان همراه بوده و برای حفظ اشتغال در کارگاه‌ها، سخت‌گیری شدیدی در وصول مطالبات معوق اعمال نکرده است.

پرداخت بیش از ۵۴ هزار میلیارد ریال در تعهدات بیمه‌ای و درمانی
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان به میزان پرداختی‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: در حوزه تعهدات کوتاه‌مدت، شامل غرامت دستمزد بیماری، بارداری، پروتز، ارتز و سایر حمایت‌های بیمه‌ای ۷۰۳ میلیارد ریال، در بخش بیمه بیکاری 2 هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال به 2 هزار و ۸۳۲ نفر مشمول این حمایت‌ها، در حوزه تعهدات بلندمدت، ازجمله حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان، ماهانه به‌طور متوسط 5 هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال پرداخت شده که تا پایان دی‌ماه سال جاری، مجموع این پرداخت‌ها 54 هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال بود.

سرمایه‌گذاری‌های سازمان تأمین اجتماعی در کردستان
قریشی در ادامه به سرمایه‌گذاری‌های تأمین اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: شرکت شستا با فعال‌سازی کارخانه لاستیک بارز جهش بزرگی به ایجاد اشتغال استان داد و جدای از آن با سرمایه‌گذاری در معدن طلای سقز و بخشی از پتروشیمی کردستان توانست روند توسعه اقتصادی استان را شتاب بخشد زیرا این سرمایه‌گذاری‌ها علاوه بر سوددهی برای سازمان، به توسعه اقتصادی منطقه نیز کمک می‌کنند.

ضرورت همراهی کارفرمایان برای تداوم خدمات بیمه‌ای
وی با تأکید بر اینکه دوام صندوق بیمه‌ای تأمین اجتماعی در گرو وصول به‌موقع مطالبات است، از کارفرمایان خواست تا با پرداخت حق بیمه‌ها، سازمان را در انجام تعهدات خود یاری کنند.
17 اسفند 1403, 15:34
بازگشت